genoeg voeding??

Hallo dames,

Weet niet zeker of mijn dochter van 6 maanden wel genoeg voeding krijgt.
Dit is haar schema:
8.00 borstvoeding
12.00 groente 200 gram
16.00 fruit 200 gram
19.30 borstvoeding

ik moet het cb nog bellen, maar ik denk dat zij het wel genoeg   vinden, ik twijfel wel!
Kan iemand mij zeggen of het goede is zo, ze is wel tevreden op zich!!

Groetjes,

Keesje
 
Hoi Keesje,
Ik ben geen expert hoor. Maar volgens mij kan je niet een voeding laten vallen voor fruit. Dit is toch alleen een tussen doortje? En aan de andere kant, als jouw kindje tevreden is, wie ben ik dan om te zeggen dat ze bv moet krijgen ipv fruit.
veel plezier en succes
 
Hoi,

Ik kan dit bijna niet geloven.... en ze is 6 maanden?
Dit is echt heel erg weinig.
Sinds wanneer ben je begonnen met hapjes (fruit en groente) erbij?
Komt ze ook niet om een nacht- of avondvoeding?
En krijgt ze verder nog iets te drinken? Want zo krijgt ze in elk geval erg weinig vocht binnen.
Aan de andere kant: als ze het er goed op doet, zal het wel goed zijn. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit zo kan blijven.
Ik geef mijn dochter zelf ook BV, en buiten 3 volledige maaltijden (ontbijt, lunch en avondeten) en tussendoortjes (fruit, crackertje) komt ze ook nog 5 keer per etmaal voor BV.
Maar misschien heb jij gewoon een kindje wat heel zuinig met energie om gaat...
Bel toch voor de zekerheid het cb maar even lijkt me!
Succes!
 
In principe zeggen ze dat een kindje zelf aan kan geven hoeveel voeding het nodig heeft, maar in het boekje van het cb staat dat ze MINIMAAL 4 x per etmaal borstvoeding moeten krijgen. En daarnaast de groente en fruit.  Die melk is namelijk niet alleen om het buikje te vullen, maar daar zitten ook belangrijke voedingsstoffen etc. in. Misschien als je een half potje fruit en een half potje groente geeft dat ze dan nog twee extra bv wil.
Ik zou het navragen op het cb want elk kindje is tenslotte anders,  maar in mijn boekje van het cb staat MINIMAAL 4 x.
 
hoi,

je kindje krijgt borstvoeding, dus je hebt natuurlijk geen idee hoeveel ze per keer binnenkrijgt. ik denk dat ze misschien best veel drinkt, zodat ze voor de rest van de dag ook genoeg heeft. anders zou ze zelf ook wel aangeven dat ze nog honger had.

als je het echt niet vertrouwd (hoeveelheid vocht) kun je nog altijd s'middags een flesje met diksap of roosvicee of zo geven toch? om weer terug te gaan naar meer borstvoedingen lijkt me lastig. Ben je er net zo'n beetje van af, moet je weer gaan opbouwen.

als jouw meid tevreden is en ook nog eens goed groeit, zal je toch wel iets goed doen denk ik. gewoon lekker doorgaan.

groetjes Mirjam, mama van bas
 
Terug
Bovenaan