genoeg vruchtwater?

A

Anoniem

Guest
He mama's en aanstaande mama's,

Ik ben gister bij de verloskundige geweest en ze kon me vertellen dat de kleine nu zon 3400 gram weegt. Schrok er wel een beetje van...3 weken geleden woog ie namelijk maar 2400 gram. Maar ze was best zeker van dr zaak. Ben morgen 39 weken dus ik hoop niet dat ik overtijd ga, want dan zou het toch een aardig dikkertje worden wat ik eruit moet persen.
Nu woog ik zelf bij mn geboorte maar 2850 gram (3 dagen overtijd) en mn man 3100 gram...zeggen ze niet het gemiddelde van beide ouders??

Nu zat ik me vannacht af te vragen hoe en verloskundige kan voelen of er nog genoeg vruchtwater is. Ik heb zelf namelijk het gevoel dat de kleine heel mn buik vult.

Weet iemand dit?

Succes met de laatste loodjes allemaal en voor diegene die al mama is.----geniet ervan.

Knufje

Ze zien op een echo precies hoeveel vruchtwater er nog is en of alles nog goed is. Verder horen ze aan de hartslag van de baby ook veel. Het voelt idd of de baby heel je baarmoeder vult, wat ook eigenlijk wel zo is, maar er blijft toch vruchtwater genoeg bij zitten. Het wordt meestal de allerlaatste weekje(s) wel minder, net of je buik dan weer wat kleiner wordt, en je je baby nog duidelijker voelt.

Enne, de laatste weekjes groeit een kindje idd veel als alles goed is. Maar het wordt vast niet meer groter, alleen wat ronder, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken denk ik!

Succes en veel sterkte, liefs Hilma.

Hey hey!

Toen ik 35 weken zwanger was werd het gewicht op zo'n 1580 Gram geschat.
Met 36 weken en 5 dagen werd ze op 2600 Gram geschat.
36 weken 6 dagen ben ik bevallen en bleek ze 2740 Gram!

De kleine groeit dus echt enorm snel de laatste paar weekjes..

Met dat vruchtwater geloofde ik eerst ook niet.. Dacht die kleine zit er dus er past helemaal geen vruchtwater meer bij..
Toen ze mijn vliezen braken merkte ik hoeveel vruchtwater er nog bij je kleine zit ;)

Xx Liesz

Hey,

Ik heb vorige week een groei-echo gehad, en toen werd mijn baby op 3800 gram geschat... Je begrijpt dat ik me ook een beetje druk maak over het gewicht, maar het schijnt allemaal nog 'normaal' te zijn.

Het vruchtwater was nog ruim voldoende, ook met een groot kindje blijft er dus ruimte genoeg over voor het vruchtwater.

Liefs, Lotte

Terug
Bovenaan