Genoeg??

Hoi allemaal,
Mijn zoontje is 8 maanden oud en ik vraag me af of hij genoeg eet voor deze leeftijd. Hij krijgt rond 7 uur 's morgens een fles(200ml) dan een uurtje later pap. Rond 12 uur maak ik wat fruit met een liga koek. Dat eet hij wel helemaal op. Op een andere dag probeer ik dan stukjes brood en fruit zodat hij zelf kan eten maar dan heb ik het idee dat hij niet veel binnen krijgt. Hij speelt meer met het eten dan dan hij het echt eet. Daarom geef ik hem daarna nog altijd een 150ml fles. Het CB zei dat ik die fles moet laten vervallen maar dan krijgt hij helemaal niets binnen tussen de middag. 's avonds eet hij groente en aardappels(vlees heb ik nog niet geprobeerd)Voordat hij naar bed gaat, rond 6 uur, krijgt hij nog een fles en dan komt hij om een uur of 10 nog voor een fles(beide 200 ml). Ik vraag me dus af of hij meer vast voedsel zou moeten eten en minder flesvoeding.
Groetjes Patricia
 
Je kunt hem ook zelf de stukjes brood voeren, dan krijgt hij vast wel genoeg binnen. Als hij al van een vork kan happen kun je dat proberen en anders de stukjes met je vingers in zijn mond stoppen.
 
Hoi

Ik zou als ik jou was elke middag brood proberen. Zo raakt hij er sneller aan gewend. En als het goed is vervangt de boterham een groot deel van de fles tussen de middag. Maar niet helemaal, hij moet toch ook melk drinken bij zijn brood.
Mijn dochter krijgt nu:
7 uur 180ml met 6 schepjes. Met hiervan maak ik de helft pap en de andere helft drinkt ze op. De pap geef ik met een lepeltje, zo raakt ze ook daar goed aan gewend.
Ergens in de ochtend krijgt ze fruithapje en ook een flesje dixsap.
12 uur een boterham en daar achter aan een fles melk. Meestal drinkt ze dan nog wel 100 ml weg.
Ergens in de middag krijgt ze weer een fruithap of een koekje met een flesje dixsap.
17.30 uur groente, aardappels en vlees. En dan als toetje yoghurt of danoontje speciaal voor baby's
19.00 uur nog een fles van 180 ml met 6 schepjes.

Dit heb ik allemaal wel rustig opgebouwd. Mijn dochter is nu 9,5 maand.Ik zou proberen om het brood en warm eten op te bouwen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat die maaltijden over blijven. En ik zou proberen om die laatste voeding steeds iets te vervroegen. Misschien moet je hem dan wel wakker maken, maar die laatste voeding moet er toch vanaf.

Op het cb weten ze het goed, misschien kun je daar ook om advies vragen.

Groetjes Ria
 
Hoi Patricia,
Mijn dochter is 9,5 maand en ik hanteer ongeveer hetzelfde schema als Ria
Wat jij kunt doen is smorgens alleen pap (of half/half), dus niet eerst een fles van 200 en dan nog pap, dan heeft ie tussen de middag wat meer honger
En idd die laatste fles eraf, en die een-na-laatste iets later om 19-19.30 uur
 
Terug
Bovenaan