GENT.....

Lieve allemaal,
Wat is er weer een boel geschreven de afgelopen dagen, helaas naast de geweldige positieve test van Kroesie nog NIEMAND ander met positief nieuws.
Mijn RD waren er vorige week donderdag en dat betekende ook de start van onze laatste cryo-cyclus in Leiden (voorlopig)
We hebben onze intake in Gent morgen en daar houd ik me nu al dagen aan vast...
Ik vind het echt megaspannend en ben heel benieuwd welke kijken die 'Belgen' op onze situatie hebben. Als ik internet mag geloven worden en andere  technieken toegepast en wie weet is dat voor ons voldoende....
Ons vragenlijstje ligt al klaar en ook de medische dossiers van zo'n beetje 20 jaar dokteren....
Zo langzamerhand word ik wel aardig ongeduldig want inmiddels 2,5 jaar verder en nog niet zwanger (waarvan 1 jaar middels IVF) gaat je niet in je kouwe kleren zitten
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelkingen in Gent en wil iedereen heel veel succes wensen met alles.
Lydia wat is het raar om je gyn. te moeten vertellen hoe je lichaam in elkaar zit he. Vervelend dat er vorige maand niet naar geluisterd is maar.... nu is er toch een eisprong gekomen dus .... houd moed !! Ben wel blij dat de relatie met je broer wat rustiger verloopt, dat is ook beter voor je gemoedsrust....
Niekje, ik ben zo benieuwd hoe die 4 mnd Clomid aanslaan. Nu maar hopen dat het een positieve uitwerking heeft
Ik ben blij ook te lezen dat Mickey zo'n fijne vakantie in Zeeland heeft gehad. Mag ik vragen waar je was (ik woon er nl.)
Het weer viel idd wel mee en je hebt zo te lezen een prachtig souvenir meegenomen... nu maar hopen dat het gauw een 'baasje' krijgt...
Cindy en Peet HEEL veel sterkte deze laatste dagen en het is pas écht nix geworden als de RD er zijn dus tot die tijd een beetje blijven hopen.
Wie weet Cindy krijgt je man wel een prachtig verjaardagskado

Ik duim voor iedereen....VEEL STERKTE !

Liefs, SunshineJo

Hallo SunshineJo,

Spannend allemaal hoor voor je! Wat zou het fijn voor jullie zijn, dat jullie in Gent meer geluk hebben en dat ze daar een behandeling hebben dat aan zal gaan slaan.
Zelf kom ik ook uit Zeeland (Burgh-Haamstede)en we hebben besloten verder te gaan in waarschijnlijk Rotterdam. Ook wij zijn bijna 2,5 jaar aan het proberen een kindje te krijgen.
Mag ik misschien vragen, waarom jullie voor Gent kiezen???Ben erg benieuwd hierna en wellicht helpt het ons ook om een keuze te maken voor een bepaald ziekenhuis?

In ieder geval wens ik jou en je man al het geluk van de wereld de komende tijd!

Liefs,
Famke

Hoi SunsineJo!

Ik kan me voorstellen dat je het allemaal spannend vindt hoor.
Ik hoop dat de Belgen idd meer voor je kunnen doen dan wat de artsen hier voor je gedaan hebben.
Hopelijk weet je snel meer , of nog mooier zou het natuurlijk zijn als het niet meer nodig is straks....
Hou je ons op de hoogte, ben wel erg benieuwd hoe en wat ze daar allemaal anders doen dan bij ons.

Heel veel succes meid en tot snel!

Knuf Niekje

Lieve Jo,

Joh wat spannend allemaal voor jullie. Ik kan me voorstellen dat je erg benieuwd bent naar de artsen daar. Ik hoop dat het jullie heel veel geluk gaat brengen en dat je maar snel zwanger mag worden...

Wij zaten in Aagtekerke, bij Domburg, op een camping. Is dat een beetje bij jou in de buurt? 't is op Walcheren. We hebben idd genoten. Nu maar wachten op mijn eitje die eind deze week moet gaan springen, ik hoop dat alles goed gaat. Ik voel nog niks, behalve een enorme vermoeidhied, maar dat komt denk ik van de Clomid. Gelukkig heb ik deze week nog vakanttie en kan ik het lekker rustig aan doen.

Morgenmiddag gaan we naar de accupuncturist (zeg je dat zo??) voor de eerste keer, ik ben heel benieuwd. Heb er al meerdere positeve verhalen over gehoord en het kwam op mijn pad, dus ik ga het gewoon proberen!!!

Nou ik ga even eten koken, tot snel en veel liefs van Mickey

Lieve Jo

Hoe is het gesprek gegaan in Gent? Ik ben razend benieuwd.
En hoe gaat het met je laatste cryo poging. We gaan volgens mij aardig gelijk op, je loopt alleen een kleine 2 weken voor.
Ik type vanmiddag meer, heb verplichtingen buitens huis

Liefs

Lydia

Lieve Jo,

Hoe was je gesprek in Gent?
Biedt het mogelijkheden voor jullie? Zie je het zitten om die stap te zetten?

Ik hoop dat ze daar iets voor jullie kunnen en dat je snel zwanger mag worden.
Ik duim voor je.

Liefs,
mama Peet

Lieve meiden,
Mijn update Gent heeft even op zich laten wachten want ik zat helemaal in een dip na mijn bezoek aan het UZGent. Niet zozeer dat er geen hoop voor ons is maar onder andere over hoe zij over onze behandeling in het LUMC praten...
Pff, onze afspraak stond om 15.05u, om half 4 aan de beurt en om 10 voor 6 !!! kwamen we naar buiten !!! Dáár hebben ze tenminste nog eens tijd voor de patienten....
Veel vragen gesteld en veel te horen gekregen. Geen leuk nieuws want... er is mij altijd gezegd dat ik best via de 'normale' weg zwanger kan worden maar door een 'misvorming' aan mijn fimbriae (vingertjes aan het eind van de eileiders) worden mijn eicellen bij de eisprong niet 'opgepakt' en is een  'normale' zwangerschap dus uitgesloten. De prof. maakte dit op uit alle operatierapporten die van mijn lapa's zijn gemaakt tussen 1989 en 2006 : Slik , klap nummer 1
Daarna besproken hoe het traject in Leiden is verlopen ... 6 bevruchtingen uit 9 eicellen in onze 1e IVF, redelijke 'score' maar daaruit ook 6 tp waarvan 5 als cryo is volgens Gent onmogelijk !!
De helft van alle cryo's is maar 'levensvatbaar' en goed genoeg voor tp en dient toch wel minimaal 8 cellig te zijn op moment van tp.
Uhhh, onze embryo's waren bij tp steeds maar 5 of 6 cellig....
Onze cryo tp sinds januari van dit jaar dus min of meer voor niets geweest (of moet ik zeggen vooraf al gedoemd te  'mislukken' ???) : Slik , klap nummer 2
Toen uiteindelijk besproken hoe ze in Gent een IVF poging aanpakken. Start met de anticonceptiepil (min. 14 dagen) om je cyclus te 'sturen'en cyste vorming tegen te gaan. Zo kan het moment van starten met je Deca exact worden bepaald.
Daarna verder met Gonal-F (hogere dosis , wordt nu 225 ei omdat het UZ méér eicellen per poging wil dan het LUMC, zo kunnen ze selectiever zijn) en uiteindelijk dus ook Pregnyl en Progestan (ik mag dezelfde medicatie gebruiken omdat ik daar geen last van heb gehad)
Maar...... er is nogal een wachtlijst !!! Het UZGent wil max. 5-6 koppels per dag behandelen om de resultaten zo max. mogelijk te houden. meer koppels per dag betekent direct een daling in het aantal zwangerschappen dus..... 05 november start met Microgynon 50, 19 december stoppen, 26 december 2006 (hoe toepasselijk, gaan wij aan een Kerstkindje  ''werken' ) 1e Deca en dan tussen 03 en 10 januari 2008 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! de pick-up en tp..... : Slik , klap nummer 3

Ik heb dus ff wat te verwerken gehad, ik ben er gewoon al een aantal dagen een beetje door van de kaart.
Maar... ik begin zo langzamerhand weer de hoop terug te krijgen want het gaat in Gent meer om kwaliteit dan om kwantiteit. Minder kansen maar wel veel reeelere kansen (en daar gaat het uiteindelijk toch om hè !)

Voor Famke: wij kiezen daardoor dus voor Gent (betere resultaten, meer patientgericht en een veel kortere reisafstand Goes - Gent)

Voor Mick: Je vakantie zit erop zeker ? Nog steeds zo vermoeid (door de Clomid) of gaat het al beter ? Hoop dat je voldoende energie had om te beginnen)
Aagtekerke ken ik wel hoor, een collega van de Natres woont daar dus ik kom er wel eens, zelf woon  ik  in Goes is er ongeveer 30 km vandaan.

Voor Lydia: Wat een verhaal he... Als ik 2 weken voorloop, gaat het voor jou ook opschieten, ik maak dus nog ff een nieuwe topic voor de laatste cryo in Leiden
Met jou verder alles OK ?

Voor Peet: Pff, wat heb jij een stressy week achter de rug meid !! Ik lees je verhalen vandaag en zie dat je behoorlijk in spanning hebt gezeten. Inmiddels het zh al gebeld en meer duidelijkheid ? Als die  nu maar eens doorzetten he, dan is het allemaal zoveel duidelijker.... Veel sterkte, ik hoop dat je snel meer weet !!

Ik plaats nog een nieuwe topic over onze laatste cryo tp in Leiden.

Liefs, SunshineJo

Jeetje, Jo, wat een verhaal!
Jullie hebben wel een paar klappen gehad, maar ze maken er in ieder geval geen half werk van! Ik ken inmiddels ook een paar stellen die voor behandeling naar het buitenland zijn 'verhuisd' en ik hoor alleen maar positieve berichten. De wetgeving schijnt in o.a. België en Spanje wat soepeler te zijn en ook de omgang met de 'patiënten' schijnt ook heel anders te zijn.

Zelf zijn wij voor ons IVF avontuur in het Diaconesshuis in Voorburg geweest. Ik ben tot nu toe nog niemand hier op het forum tegengekomen die ook in Voorburg is behandeld.Het resultaat is een gezonde zoon van nu bijna 2 jaar oud.  De hoop op een tweede hebben we inmiddels echter opgegeven - na twee mislukte pogingen hebben wij besloten, niet meer door te gaan. We zijn gelukkig met z'n drietjes  en  sindsdien we die knoop hebben doorgehakt,  zijn we ook allebei een stuk  relaxter geworden.  

Jo, ik ben wel benieuwd naar jullie 'vervolgverhaal'. Geniet de komende weken lekker van elkaar en ga leuke dingen doen. Je hoeft in december pas weer in aktie te komen. Dat duurt nog wel even, maar het is denk ik ook eens lekker, met iets anders bezig te kunnen zijn en al het ziekenhuis-gedoe eventjes uit je hoofd te kunnen zetten.

Groetjes,
Uli

Terug
Bovenaan