Gentle sectio

<p>Hallo allemaal, </p><p>Over 10 dagen staat onze keizersnede gepland ( na spoedkeizersnede eerste bevalling). Ik ben benieuwd of iemand van jullie ervaringen heeft met een gentle sectio? </p><p>Alvast dank</p>

Hi Eldo,
Op 22 mei een gentle sectio gehad. Ik keek er eerst heel erg tegenop maar het kon niet anders want meneer lag in stuit (en stuitbevalling zag ik niet zitten).
De operatie zelf is me achteraf enorm meegevallen en ik vond het echt een hele bijzondere ervaring om onze baby geboren te zien worden uit mijn buik. Het feit dat ze alles voor je in het zicht doen (controles) en daarna de baby bij je leggen is heel fijn. Het was een echte bevalling met alle emoties van dien.
Herstel verloopt redelijk. Ik kan en mag alleen niet heel veel maar dat betekent des te meer tijd om te kroelen met de baby vanuit bed. Heel vervelend ?
Hoop dat je hier wat aan hebt! Veel succes maar vooral ook plezier!

Hoi,
Ik heb ook een gentle sectio gehad. Wij mochten (hele rustige) klassieke muziek draaien die ik tijdens mijn zwangerschap altijd luisterde dicht bij mijn buik.  De lampen waren iets gedimd en we hadden gevraagd of alle mensen (zijn er toch 17) rustig en zacht wilde praten en bewegen. Net voor het moment dat ze onze dochter er uit haalde mochten we meekijken. Het was prachtig, toch een echte geboorte, zo emotioneel. Ik ben nu 8 weken verder. Van de wond had ik na een week al geen last meer. Het gevoel van de huid van mijn buik is ook al weer helemaal terug. Dat kan varieren in duur. Alleen mijn conditie is nog steeds beneden peil. Valt me tegen. Het is echt vallen op staan. Ik kan nu 2 uur lopen/wandelen per dag naast het verzorgen van mn kindje maar dan moet ik liggen. Kan ook liggen aan mijn zwangerschap, vanaf maand 6 thuis gezeten. Maar het was een hele mooie ervaring!!

Hi dames!
Ik lees even mee, en wat fijn om dit te lezen. Ik ga in Augustus met een geplande keizersnede bevallen. Vorige was een spoed keizersnede. Ik vind het qua spanning enz nu nog allemaal meevallen, maar dat zal nog wel komen ;). Dus de verhalen die hier geschreven worden doen mij in iedergeval goed. Groetjes!

Terug
Bovenaan