<p>Vanaf het moment dat mijn man en ik het goede nieuws vertelden tegen mijn schoonouders dat wij in verwachting zijn begon het. Mijn schoonmoeder had al een hele boodschappentas vol met babyspullen gekocht voor dat ze wist dat ik zwanger was of dat we uberhaupt aan het proberen waren. Wat erg lief is maar ook heel vreemd… Wat mij hier vooral in dwars zit is dat het merendeel specifiek voor jongens is. Dit heb ook meteen tegen haar gezegd dat ik hier niet van gediend ben. Dit had weinig tot geen nut. Een week later kwam ze met een dino kruippakje thuis. In haar ogen was dit genderneutraal…. Nu blijkt dat ik in verwachting ben van een meisje en nu zit ik hier met deze jongens spullen… </p><p>Ook bestaat er nog maar 1 gespreksonderwerp en dat is "spuirtje" want zo heeft ze de baby genoemd. Ik word hier horendol van! En ik snap dat ze enthousiast is dat ze oma wordt voor de eerste keer. Maar ik heb geen zin in een bemoeizuchtige oma. Want dat doet ze nou al goed. En begrijp mij niet verkeerd. Ik heb een hele goede band met haar (wat nu niet zo lijkt) en ze is zoals mijn moeder voor me. Maar ik maak mij gewoon heel erg zorgen en weet niet hoe ik hier mee moet omgaan. Ze koopt voortdurend cadeaus, sommige zijn leuk het merendeel is gewoon spuuglelijk. Mijn man heeft ook al met haar gesproken maar dit heeft geen zin. HELP!!</p>