Gepland zwanger nu paniek

Al sinds de geboorte van onze tweede (nu bijna 4) wilde ik graag een derde kindje. Man en ik hebben heel lang getwijfeld vanwege allerlei praktische redenen (geen ruimte in huis, financiën, etc.), maar deze zomer toch de knoop doorgehakt en besloten ervoor te gaan.

Inmiddels ben ik 7 weken zwanger en waar ik verwacht had op een roze wolk te zitten, ben ik totaal in paniek. Mijn wens voor een derde lijkt totaal verdwenen. Waar ik een paar maanden geleden nog droomde van weer zo’n klein hummeltje in m’n armen, heb ik nu het gevoel een grote fout gemaakt te hebben. Weer slapeloze nachten, hoge uitgaven, stress, geen tijd voor mezelf, aandacht moeten verdelen over drie kinderen. Alles in mij schreeuwt nu: IK WIL DIT NIET!

Nu moet ik erbij zeggen dat ik me lichamelijk nu ook hondsberoerd voel: kotsmisselijk en knallende koppijn de hele dag. En ondertussen werk ik fulltime en heb ik dus twee kinderen thuis rondlopen. Ik had me wel voorbereid op een zwaar eerste trimester. Maar ik had niet verwacht dat ik zo in paniek zou zijn.

Herkent iemand dit? Zijn dit puur de hormonen? Of is dit toch echt een teken dat deze zwangerschap geen goed idee is?
 
Kan goed hormonaal zijn. Overleg vooral ook met je verloskundige, over die plotselinge omslag.
Als je je beroerd voelt wellicht ook verstandig het rustiger aan te doen.
Maar bij grote beslissingen is wijfel niet vreemd, op het moment dat het realiteit wordt. Geef het even de tijd, en overleg ook met je partner. Je staat er niet alleen voor. Jullie staan er samen voor.
 
Lieve vrouw ik begrijp de paniek, je voelt je ook nog eens ontzettend beroerd en dat is echt niet fijnf. Ik heb deze paniek zelf ook gehad heb zelf 4 kinderen en had t bij alle vier. De verantwoordelijkheid, verandering de zorg het kan je gewoon soms echt aanvliegen, de gedachten aan de eerste maanden. Maar na het zien van de eerste echo werd ik vaak al een stuk rustiger. Een prachtig mensje groeit er in je, die het zo waard is om voor te vechten.  En t gaat weer over t is maar zo even die tijd. Weet je je kan er altijd over praten met www.kiesleven.nl hele lieve mensen staan 24/7 klaar om naar je te luisteren en evt te helpen. Tel: 0683596433 schroom niet. Heel veel liefs moeder van 4 
 
Terug
Bovenaan