Geplande keizersnede na vroegere baarmoederoperatie.

Ik ben op het moment 30 weken zwanger, en er is al een datum gepland voor een keizersnede. Dit omdat ik in het verleden al een operatie aan mijn baarmoeder heb gehad om een groot myoom te verwijderen.

Wie heeft hier ervaring mee en/of wie kan me wat meer vertellen over haar ervaringen met een keizersnede onder algehele narcose, de herstelperiode na de keizersnede, het geven van borstvoeding erna en met name ivm met de pijnbestrijding enzovoorts.

Over 'normale' bevallingen is meer dan voldoende informatie te vinden, maar over wat te verwachten tijdens of na een keizersnede is de informatie veel meer beperkt tot het wanneer, hechten aan je kind erna en beetje algemene informatie over de operatie. Graag zou ik dus ook wat meer lezen over de andere facetten en verwachtingen die erbij komen kijken en hoe je je goed kan voorbereiden erop.

Hallo,
Ik had dan wel niet een geplande keizersnee, maar kan je wel vertellen hoe ik het ervaren heb. Ik vond het, achteraf, allemaal meevallen. Ik kreeg na de keizersnee 4x daags 1000mg. paracetemol. Dit was genoeg om de pijn te stillen. Ik heb dan ook weinig "last" gehad van de keizersnee.
Borstvoeding kwam bij mij slecht opgang. Het schijnt normaal te wezen dat er na een keizersnee de bv later op gang komt. Ik ben, omdat ik vond dat het te lang duurde, fv gaan geven. Zelf vond ik het wel jammer dat je de eerste week (eigenlijk weken) weinig kan/mag met je kindje. Ik mocht 4-6 weken niet tillen. Maar ja, als je na 2 weken alleen bent moet je wel :) We hebben toen de kinderwagen in de huiskamer gezet zodat ik niet steeds met de kleine de trap op en af hoefde. Het was een goede oplossing en werkte prima. Ik denk dat het scheeld dat je weet dat je een keizersnee krijgt en zo info kan inwinnen voor jezelf. Veel succes met de laatste loodjes en de keizersnee.
Groetjes

Mijn keizersnede was ook onder algehele narcose en daarna kreeg ik zetpillen (Diclofenac) die heel erg goed waren tegen de pijn. Ik heb ze maar 1 dag genomen omdat ik de pijn echt wel vond meevallen. Kon helaas ook geen bv geven, vooral omdat mijn kindjes nog 4 weken in het ziekenhuis lagen. Het enige voordeel hiervan was dat ik voldoende hersteld was toen de kids naar huis kwamen.

Maak je niet gek, het valt allemaal wel mee.
Groetjes en succes

Hoi Desire,
Na 3 gewone bevallingen ben ik in aug. bevallen via een keizersnee. Ik moet eerlijk zeggen, het viel mij tegen.Had gelukkig extra paracetamol meegenomen van huis en daar was ik erg blij mee.
De borstvoeding komt iets later opgang dan gewoonlijk maar dat is geen probleem. De borstvoeding is bij mij goed op gang gekomen en ik voed hem nog steeds. Het is wel pijnlijk de eerste dagen, maar daar kom je wel overheen.Na 1,5 week was ik al wer behoorlijk hersteld om voor mijn 4 kids te zorgen. Had wel 1 x per week huishoudelijkehulp voor de zware klussen.
Laat het over je heen komen en geniet vooral van je kindje, je kunt toch weinig anders als je in het ziekenhuis bed ligt.
Veel succes met de laatste loodjes.
Groeten Nadieh

hoi hoi ik heb in juni een keizersnede gehad en het is me 100% meegevallen
die van mijw as niet gepland maar wegens omstandigheden het ebtse mn zoontje lag in een stuit en ik ha deen zwangerschapsvergiftiging!!
ik heb maar 1 dag pijnstilling gehad en mijn borstvoeding is 1 dag later op gang gekomen en voed mijn zoontje nu nog volledig en is bijna een half jaar( het gaat zo snel) als je meer wilt weten mag je me mailen

groetjes Danielle en Xander daniellegerretse@hotmail.com

Beste Desire,

Ik heb ook een keizersnede gehad bij onze eerste. Ik vraag me inderdaad of je niet een ruggeprik krijgt, meestal is dat bij een geplande keizersnede het geval. Ik heb na de operatie veel bloed verloren, dat heeft het herstel heel erg vertraagd. De pijn kunnen ze met pijnstillers goed onderdrukken. Ik heb gewoon borstvoeding kunnen geven. In het ziekenhuis heb ik om de keer zelf gevoed en de andere keer gekolfd, omdat mijn zoon op de couveuseafdeling moest liggen vanwege een infectie. Hij kreeg die keren de fles met mijn melk. Uiteindelijk heb ik hem 10 maanden borstvoeding gegeven. Maak je vooral niet teveel zorgen, je kunt van tevoren toch niet alles voorspellen.
Veel sterkte alvast in ieder geval.

Groeten, Marion.

Bedankt voor jullie lieve en bemoedigende reacties!

Ik ga onder algehele verdoving om medische redenen die de ruggeprik voor mij niet wenselijk maken.

Het lijkt me een heel gek idee om te gaan slapen, en dan ongeveer een uur na de geboorte van mijn zoon wakker te worden, terwijl hij al in de armen is geweest van zijn vader, grote broer en oma's en dat allemaal gemist te hebben.
Net als dat het zo onnatuurlijk voelde om zijn toekomstige geboortedatum te plannen met agenda in de hand. Maar goed das zijn veilige geboorte wel waard natuurlijk. En zeker de zorgen die ik had over de medische ingreep, herstel en de borstvoeding zijn nu al stuk minder. :)

Terug
Bovenaan