Geplande keizersnede of toch natuurlijk proberen

Hallo allemaal,

Op dit moment 33 weken zwanger van mijn 2e kindje. Bij de eerste is mijn bevalling uiteindelijk uitgelopen op een spoedkeizersnede. Ze bleek 4 kg te wegen en sterrenkijker te zijn. Ze had achteraf nooit door mijn bekken gepast. Mijn keizersnede is mij positief bevallen en ik was snel weer op de been. Nu lijkt dit kindje kleiner te worden en begin ik tich te twijfelen over een natuurlijke bevalling. Een keizersnede is ook risicovol en het herstel duurt vaak langer. Hebben mensen hierover tips of ervaringen?
Ik wil soweiso dat ze met een echo kijken of ze sterrenkijker ligt en ze moet een stuk kleiner zijn dan mijn vorige dochter. Daarvoor staat 11 februari een echo gepland.

Ik ben nu 33 weken van mijn tweede kindje. Eerste was ook spoedkeizersnee omdat hij te groot was en dus vast zat in mijn kanaal met zijn hoofdje. Ik heb nu meteen gekozen voor een geplande keizersnee omdat ik al weet wat mij te wachten staat qua herstel en dat ik niet weer de risico wil lopen dat het kindje zuurstof tekort kan komen.
Ik vind zo’n keizersnee is voor de mama wat zwaarder maar voor de baby misschien fijner.

Terug
Bovenaan