Geplande keizersnede op 12 april

Vanmiddag naar de gyneacoloog geweest en de kleine ligt nog steeds in stuit.
Omdat mijn eerste bevalling erg moeilijk ging ( uiteindelijk na alles gedaan te hebben toch een keizersnede) gaan ze het niet draaien.

Daarom is besloten dat de kleine op donderdag 12 april via een geplande keizersnede gehaald wordt.
Eigenlijk heb ik er wel vrede mee, dit omdat het lot het dan denk ik maar bepaalt. De eerste paste niet door mijn bekken en deze kleine weet dat dus gaat dan maar in stuit liggen :).
Tja zo zie ik het dan maar......

Het brengt rust als is het jammer dat het herstel langzamer zal gaan dan een natuurlijke bevalling....

Nou k vindt het allemaal wel spannend hoor!!!

Zeker dat dat spannend is! Maar je gaat dit keer vast sneller herstellen doordat je niet eerst nog heel lang hebt lopen ploeteren met weeen. Ik zag het bij mijn schoonzus, die had ook een geplande ks en was veel sneller hersteld als ik ( ks na 2 1/2 dag inleiden en ploeteren)
Dus met je ervaring van vorige keer gaat het je nu hopelijk meevallen!
Nog eventjes (je kunt gaan aftellen :) en dan is je kleintje er!

Hoi hoi

onze datum is 10april en word de derde keizersnede.
Eerste was een ramp.na lang gepuf,vacuumpomp, en toen de spoedkeizersnede.wat ook niet goed ging!..
Herstel behoorlijk lang.........
2de keizersnede was gepland omdat ze in een stuit lag..en moet eerlijk zeggen alles ging heel soepeltjes en viel me 100% mee..en herstel kan je zeker niet vergelijken als je zo lang heb liggen puffen...
En nu krijgen we 10 april de derde keizersnede..omdat het de derde keer is mag je niet meer normaal bevallen...helaas..maar nu gaan we ervoor..Maar moet eerlijk zeggen ben toch wel heeeeeel nerveus :)

Hoi

1 dag van tevoren ga je naar het ziekenhuis
Om bloed te prikken en je bloeddruk op te meten..
En dan krijg je een gesprek hoelaat en hoe ze het gaan doen.Dan mag je weer naar huis..
En kom je de volgende dag terug hoelaat ligt eraan hoelaat jij de keizersnede krijg.
ik kreeg hem toen om 10.00 en moest dus 07.30 in het ziekenhuis wezen..nuchter
Daar doen ze de voorbereidingen..je Ok kleding aan en de katheter word op de afdeling ingebracht..Dat vond ik zelf het ergste :)..
Daarna mochten we naar de Ok toe.. werd de infuus ingebracht..en wachten tot we naar binnen mochten..
Eenmaal opgeroepen. 10.10 ging ik naar binnen manlief werd mee genomen op ze eigen omtekleden.. Terwijl ze bij mij de ruggenprik deden..
Manlief kwam terug ruggenprik zat geplaats.
Verdoving werkte heel snel, me benen werden zwaar en beetje heet gevoel..
Er werd een doek voor me geplaats, zoals je dat op tv ook weleens ziet. en manlief zit naast je..en kunnen gewoon contact houden...
Ik vroeg ben ik nu verdoofd..en de dokter maakte een grapje ander had ik je al gehoord..ik lag namenlijk al open en na 10min niet eens eigenlijk...hoorde we het gehuil...
En kregen we ons moppie te zien..even bij mama en toen werd ze meegenomen...papa mag bij jou blijven of met de baby mee naar de kinderarts..ik wilde graag dat hij mee ging...
Tijdens de keizersnede word er continu aan je gevraagt hoe je eigen voelt...dat wel heel fijn dat ze luisteren naar je..zodra ik me duizelig voelde of misselijk spuiten hun wat in je infuus..dat je eigen wat beter voelt..
papa en kindje zijn weg mama word dichtgemaakt..dat duurt langer dan het hele voor progamma :).. en je word naar de verkoeverkamer gebracht..houden ze je in de gaten.. overbloeden enz.. 11.20 ging ik naar boven naar me kindje....
Volgende dag was de katheter eruit gehaald en was ik eigenlijk al zelf (alleen) aan het douche...mocht eigenlijk niet...maar dat wist ik niet...
je voelt je nog wel moe en slapjes.. pijn viel wel mee...(hoesten en lachen voelde je wel )
Maar voor de rest was de pijn wel te doen..
Nu ik het zo zit te vertellen..denk ik zelf ook derde keer kan ik ook wel aan hihihi... en toch ben ik nerveus...nou ga stoppen ..want moet naar de gyn voor controle...Als je nog vraagjes heb hoor ik het..

liefs

Terug
Bovenaan