Geplande Keizersnede, wanneer?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Weet er iemand toevallig hoe de datum van een geplande keizersnede bepaald wordt? Mijn eerste kindje is met een spoedkeizersnede geboren en bij de tweede wordt het een geplande keizersnede zegt de dokter. Nu vraag ik me af: doen ze de ingreep dan precies op de uitgerekende datum? Een paar dagen ervoor? Of juist erna?

Groetjes, Amaranta

Is het niet handiger dit soort vragen te stellen op het zwanger zijn forum?!

Ja misschien wel. Ik ben nog niet zwanger vandaar de verwarring. Zat alleen te rekenen wanneer de uitgerekende datum zou zijn als het deze maand zou lukken.

Hallo Amaranta.

Het 1ste kindje van mij werdt ook geboren met een spoedkeizersnede,2de kindje werdt in de week 38 gehaald,was zo geplend..

Gr.Lillie

Hoi,

Ik heb ook een spoed keizersnede gehad, omdat de hartslag weg viel toen het hoofdje stond, kind weer terug geduwd en rennend naar de OK. Ik dacht dat ik dan de volgende keer ook een keizersnede zou moeten hebben maar mijn gyn, zegt gewoon voor een gewone bevalling te gaan als alles er goed uit ziet en ik het aan kan.

Dus misschien zegt de gyn het wel gewoon op de gewone manier te willen?? Of wil je zelf graag een keizersnede, ik heb altijd gehoord dat ze het rond de 39/40 weken doen, mits je eerder weeën krijgt.

Gr Bizu

Bedankt allemaal!
@Bizu: Nee, er was iets mis met mijn rug en bekken (een vergroeiing die ik nooit had bemerkt) waardoor het kindje er niet uit kon. Volgende wordt dus sowieso KS.

Hoi,

Ik werk in de kraamzorg en mij ervaring is dat de meeste geplande keizersnedes tussen de 38e en 39e week worden gepland. Dit kan per gynacoloog verschillen, net wat hun protocol is.

groetjes Danielle

Terug
Bovenaan