Geplande keizersnede

<p>lieve dames,</p><p>18 juli wordt onze dochter, als alles loopt volgens planning, geboren via een keizersnede.</p><p>ik ben benieuwd naar jullie ervaringen omtrent een keizersnede, het verloop, het herstel en vooral de tijd van het herstel. </p><p>Klopt het dat je je baby zelf niet kunt oppakken na de ingreep en zoja hoelang etc? </p><p> </p><p> </p>

Spannend de laatste lootjes ☺️??
Ik heb 8 jaar geleden een spoedkeizersnede gehad. En ik had vooral de eerste 3/4 dagen wat pijn door de hechtingen. Eenmaal toen ik thuis kwam heel veel rust nemen indd, ik woonde toen nog bij mijn ouders dus dat kwam wel goed. Maar je mag indd niet te zwaar tillen. Ik liet de eerste 2 weken(ongeveer) een ander alles doen qua tillen. Wel lukte het me om haar van de bank in haar eigen bedje te leggen. (Was op de zelfde verdieping)
succes!

Hoi, het was bij mij geen geplande keizersnede. Vorig jaar juli is mijn dochter middels keizersnede geboren. 
Ik zag heel erg op tegen de ruggenprik maar dat is me 100% meegevallen!! 
Ik merkte wel dat ze “bezig” waren maar voelde geen pijn. Toen Mn dochter er bijna uitgehaald werd kon ik via een kijkvenster meekijken. Ook was er een verpleegkundige die foto’s voor ons maakte.
Daarna even naar de uitslaapkamer, kreeg toen last van bibberen/ klappertanden, dit schijnt vaker te zijn, dat vond ik wel vervelend, maar toen Mn dochter er weer bij kwam ging het een stuk beter. 
De eerste keer hoesten/lachen is vervelend, dan heb je een hele lege buik en dan voel je de wond wel. Vond vooral thuis in en uit bed komen lastig, omdat je daarbij je buikspieren gebruikt. 
Heb wel gewoon Mn dochter mogen tillen, gelukkig. Moest wel de eerste week boven blijven, ivm traplopen. Verder ging het herstel goed, weinig last gehad verder van mijn buik. 
Hopelijk heb je hier iets aan :)
Succes !

Verdiep je anders even in gentle sectio. Dan heb je de meest natuurlijke mogelijkheden bij een keizersnede, zoals de baby meteen bij je hebben of bij je partner, maar ook de manier hoe de baby eruit komt lijkt meer op een natuurlijke bevalling. Zeker waard om je over in te lezen! Heb het ook op mijn geboorteplan staan mocht het zo zijn dat ik plots een keizersnede zou moeten.

Hoi gebruiker,
Ik ben herstellende van een onverwachte keizersnee. Ik heb een ruggenprik en mijn vriend zat naast mij met de operatie. Hij kon het dus ook zien, zelf lag ik plat dus niets gezien. Er is ook assistent die met de mobiel van mijn vriend foto's heeft gemaakt. Dat hadden wij niet van te voren gevraagd, maar daar kwam zij mee. Ons kindje werd daarna even bij mij gelegd en toen even meegenomen voor de 1e testjes en toen weer even bij ons neergelegd. Daarna werd hij meegenomen. Op de kamer lag hij in een verrijdbare bak neergelegd naast mijn bed. We moesten 48 uur in het ziekenhuis blijven en partner bleef ook slapen. 24 uur aan het infuus en aan een katheter en mocht en kon ik mijn bed niet uit. Ik heb hem die dag een paar keer liggend op mijn borst gehad, maar kon hem zelf niet pakken. Ik kon niet eens overeind. De 2e dag moest ik zelf douchen en plassen en heb ik een fles gegeven. Verder niet verzorgd alleen even gekeken bij het badje. De 3e dag mochten we naar huis en had ik nog wel veel pijn maar kon hem thuis wel de flessen geven. Luiers heeft mij partner gedaan. Wel ging ik 2 keer per dag een poos naar beneden op de bank liggen. Mijn herstel gaat wel snel nu ik bijna 4 weken verder ben. Met een week ging ik een rondje wandelen met de kinderwagen en nu loop ik wel weer 4km. Zware huishoudelijke taken doe ik niet maar heb wel de vaatwasser uitgeruimd en van de week gekookt. Ik vind het opzich op de eerste paar dagen na heel erg meevallen. Succes in ieder geval.

Hoi gebruiker,
Ik ben herstellende van een onverwachte keizersnee. Ik heb een ruggenprik en mijn vriend zat naast mij met de operatie. Hij kon het dus ook zien, zelf lag ik plat dus niets gezien. Er is ook assistent die met de mobiel van mijn vriend foto's heeft gemaakt. Dat hadden wij niet van te voren gevraagd, maar daar kwam zij mee. Ons kindje werd daarna even bij mij gelegd en toen even meegenomen voor de 1e testjes en toen weer even bij ons neergelegd. Daarna werd hij meegenomen. Op de kamer lag hij in een verrijdbare bak neergelegd naast mijn bed. We moesten 48 uur in het ziekenhuis blijven en partner bleef ook slapen. 24 uur aan het infuus en aan een katheter en mocht en kon ik mijn bed niet uit. Ik heb hem die dag een paar keer liggend op mijn borst gehad, maar kon hem zelf niet pakken. Ik kon niet eens overeind. De 2e dag moest ik zelf douchen en plassen en heb ik een fles gegeven. Verder niet verzorgd alleen even gekeken bij het badje. De 3e dag mochten we naar huis en had ik nog wel veel pijn maar kon hem thuis wel de flessen geven. Luiers heeft mij partner gedaan. Wel ging ik 2 keer per dag een poos naar beneden op de bank liggen. Mijn herstel gaat wel snel nu ik bijna 4 weken verder ben. Met een week ging ik een rondje wandelen met de kinderwagen en nu loop ik wel weer 4km. Zware huishoudelijke taken doe ik niet maar heb wel de vaatwasser uitgeruimd en van de week gekookt. Ik vind het opzich op de eerste paar dagen na heel erg meevallen. Succes in ieder geval.

Dankjulliewel voor jullie ervaringen! Ik vind het enorm spannend en hoor veel verschillende verhalen over het herstel. 
De mededeling dat ik via een keizersnede moest bevallen kwam nogal als een teleurstelling. 
Mij woon op 1 hoog zonder lift en hoop dat ik ook weer snel een trap kan lopen

Dat kan ik me voorstellen, maar als ik geweten had hoe het bij mij zou lopen had ik gelijk een keizersnee gedaan. Ik mocht na 48 uur dus naar huis en liep die dag ook thuis de trap weer op. In het begin ging ik 2 keer per dag naar beneden. Je woont denk ik gelijkvloers dus lijkt me geen probleem.. en naar buiten doe je de eerste paar dagen toch niet, want je moet vooral bedrust houden. 

Terug
Bovenaan