Geplande keizersnede

Na een mislukte en zeer pijnlijke draaipoging van onze uk is besloten tot een keizersnede. Deze is geplant op 19 maart! Superspannend!!! Nog meer vrouwen met een uk in stuitligging die voor ks moeten?!

Nee, hier kan ik niet over mee kleppen..... Bij mij gaat alles volgens de boeken.... Ook maf hoor.... Maar wel fijn.
Vervelend voor je, lijkt me zo'n pijn doen inderdaad zo'n gedraai en geduw aan je buik....'
19 maart een ks, spannend.... Maar je kan dan in ieder geval al wel de kaartjes laten drukken... Je weet de datum nu wel..... Raar idee ook eigenlijk....
Succes en heel veel sterkte de laatste loodjes....

Mijn eerste lag ook niet stuit en was niet te draaien. Omdat hij erg klein was vertelde de gyn dat een natuurlijke bevalling goed te doen was en dat was inderdaad zo, dus geen ervaring met een ks om te delen! Wel raar he dat je een datum weet?

Mijn tweede ligt "gewoon" dus ik ben benieuwd naar het verschil met de stuitbevalling.

Nee hier ook geen ervaring. Wel met een verhoogde kan op een ks ivm niet indalen en dat ik zelf erg klein ben en het daardoor moeilijker is om te bevallen.

Lijkt me super spannend hoor!! Heel veel succes alvast!!!
Liefs nelie

Hoi,
Mijn oudste lag ook in stuit. Wij hebben toen meteen gekozen voor een keizersnede, had geen vertrouwen in een draaipoging. Achteraf maar mooi, want meneer zat vast. Ik vond de ks heel erg meevallen en het herstel helemaal. Hij is op don geboren en zondag mocht ik naar de huis. De tweede is ook met een geplande ks geboren en dat is me ook heel erg meegevallen. Heb toen maar 2 dagen in het zkh gelegen. Nu gaan we morgen de datum plannen voor de derde ks. Zie er helemaal niet tegen op.

Het voordeel dat het gepland was vond ik toch echt dat je je goed kan voorbereiden. Bereid je voor op veel pijn en laat het allemaal over je heen komen. Je ziet je kleintje al na een kwartier en dan maken ze je alweer dicht. Kan wel ff duren voordat je op de zaal ligt, dat vind ik wel balen. Probeer je ook echt over te geven. Je benen doen namelijk wel iets, maar niet wat jij wil. Weet nog dat ik lag te trappen en me niet overgaf. Het kan ook zo wezen dat je kleintje een beetje aangeslagen is, bij mij alletwee. Maar het is voor hun heel raar dat ze zomaar uit een warm bad gehaald worden in een koude wereld met felle lampen. Maak je hier geen zorgen over.

Ik zou zeggen, als het lukt, ga nog lekker je huisje schoonmaken en genieten van je buik en de 19de komt alles goed!!!

Als je nog iets wilt weten kan dat hoor ;-)

Liefs

ik ken het helemaal niet ze hebben bij mij nog nooit in een stuit gelegen sorry.. maar wel fijn dat je een data weet lekker hoor. ik moet nog afwachten over hoe en wat moet volgende week dinsdag naar gyn en gaan dan pas kijken over hoe en wat.. wel inleiden of niet..

Die van mij is 2 weken geleden ongeveer gedraaid van hoofdligging naar afgeweken stuitligging. (ik ben nu 34 weken en kom effe kijken van het april forum) Morgen heb ik een afspraak met de vk en gaan ze kijken hoe ze nu ligt, ik denk zelf dat ze nu in stuit ligt omdat ik bij mijn ribben duidelijk iets voel dat groot en rond is en beneden in mijn buik veel getrappel en beweging voel.
Natuurlijk weet ik het pas morgen of ze weer gedraaid is maar ik houd toch rekening met een draaipoging over 1,5 week ongeveer. Ik zie daar door de verhalen die ik hoor ongelofelijk tegenop en twijfel of ik het wel wil of dan maar gewoon voor een geplande ks ga, maar goed eerst maar ff afwachten.
Ik hou het hier wel ff een beetje in de gaten misschien wordt ik er wijzer van hahah...

Succes in ieder geval!!!

ken allen de spoedkeizersnede van een vriendin 7wkn voor de tijd.
zij had de kennis en voorbereiding dus niet en daarna moest ze hele dag lopen van en naar ziekenhuis, dus geen bedrust. de kleine lag op ic en zij in ronadmcdonaldshuis

normaal zei ze zou het niet zo erg zijn, die buik dat was niet een probleem, maar door alle complicaties kon ze niet voor zichzelf zorgen waardoor het lang pijnlijk bleef.

Zou je de kaartjes al wel laten drukken?
je hebt nog even en je lichaam kan alsnog eerder beginnen
weet niet of de drukker dan moeilijk doet hoor

heel veel plezier, je hebt je datum en kan er naar uitkijken, dat leek mij zo fijn op het einde, geeft echt rust he

Terug
Bovenaan