geplande keizersnee

Hoi ,

Ik zit met het volgende.
Mijn eerste kindje was flink en werd uiteindelijk geboren met een keizersnee omdat ik te smal ben.Nu is deze ook al flink en lag met de 20 wkn-echo al voor met de groei. Nu weet ik dat dat niet zoveel zegt, maar toch.
De gyn heeft gezegd dat als met de 36 wkn groeiecho blijkt dat deze ook net zo groot is als de 1ste hij voor een keizersnee kiest.
Nu heb ik ook veel last van bekkeninsatbiliteit en op mijn rug liggen is echt een drama en het idee van een keizersnee klinkt me daarom niet naar in de oren.
De vk zei ook meteen, toen ik dit met haar besprak, dat ik dan ook tegen de gyn moeten zeggen dat hij me niet tot 40 weken moet laten lopen, maar de kleine eerder moet halen. Het wordt al zo zwaar door het bekkenprobleem en als het kindje klaar is en groot genoeg, waarom zou je dan wachten.

Ik heb dit allemaal met mijn man  besproken en we hebben  nu toch samen ook zoiets van ook al is de baby klein genoeg om het gewoon te proberen, toch voor een keizersnee te kiezen vanwege de bekkenproblemen.
Ik kan nu nog lopen met 29 weken, maar weet niet hoe lang dit nog lukt.
Zonder bekkenband en krukken kom ik de deur niet uit, kan me niet in mijn slaap omdraaien en wordt dus steeds wakker(elk uur) om te draaien. Het put me uit en het wordt door het groter worden van de baby natuurlijk nog zwaarder(fisiek).Moet er ook wel bij vertellen dat mijn eerste bevalling vreselijk was, helemaal op het eind. Heb 3 uur persweeën gehad en uiteindelijk een spoedkeizersnee gekregen.Het gewone bevallen staat me dus ook erg tegen en ben gewoon bang dat uiteindelijk toch weer een keizersnee wordt, dus waarom dan maar niet meteen?!

Zijn er meer mensen die om deze reden(en)een keizersnee hebben gehad?
Ik kan er zo weinig over terug vinden op internet en zou weleens met iemand willen praten die ook in dit schuitje heeft gezeten.

Ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen.

Evelien mv Dylan en 29 wk zwanger

Hoi Evelien,

helaas kan ik je niet helpen met uitwisselen van ervaringen, maar wilde toch even reageren.
Waarom word je met 3738 weken niet ingeleid? Dan is je kindje nog niet heel groot, en hoef je denk ik geen keizersnede. Met 37 weken mag je normaal gesproken thuis bevallen, dus dit lijkt me dan voor de baby ook wel te doen.
Had je daar zelf al aan gedacht?
Je kunt het natuurlijk altijd met de gyn bespreken. Aan een keizersnede kleven toch wel aardig wat neg dingen, dus als het via de natuurlijke weg kan waarom niet?

Liefs,

Hoi firstmum,

Dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn, maar ze leiden (liever) niet in als je een keizersnee hebt gehad. Bij een 'gewone' bevalling na een keizersnee is er altijd het risico dat het litteken scheurt, dat is één van de redenen dat je na een keizersnee in het ziekenhuis moet bevallen. Bij een infuus met weeënopwekkers is de kans groter dat je een weeënstorm krijgt, en dus is de kans op zo'n scheur ook groter.
Ik weet niet zeker of ze het helemaal niet doen (dat kun je altijd nog even bij de gyn. navragen natuurlijk!), maar ik kan me voorstellen dat de gyn. in dit geval liever weer een keizersnee doet.

Groetjes,
Betje.

Hallo evelien

Ik heb een spoed keizersnee gehad met mijn zoon dat was in sept 2005.
Ze hadden mij ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging dat ging helemaal mis moest op het laatst dus een keizersnee onder volledige narcose .
Mijn dochter is in feb 2008 gehaald met een geplande keizersnee ze wou ook niet indalen en toen heb ik gezegd doe dan maar gelijk een keizersnee ik wil niet weer hetzelfde scenario. Bij mijn eerste was ik ook heel erg ziek maar bij de tweede helemaal niet ik kon het ook op de verkoeverkamer aangeven van dat ik toen ziek ben geweest en dat ik mijn zoon heel wazig zag en daar werd rekening mee gehouden . Ik heb vrijdag middag keizersnee gehad zaterdagavond stond ik alweer naast mijn bed. Ik ben bij de tweede keizersnee veel sneller opgeknapt . Toen ik er thuis weer alleen voor stond heb ik het ook gered dat was na 2 weken ik liet mijn zoon zich eigen op tafel klimmen om te verschonen of aan te kleden je word wel creatief met bedenken van oplossingen . Mijn man zette de was meestal beneden voor mij als ik weer moest wassen . Nee ik moet zeggen dat de tweede keizersnee reuze is meegevallen.
Ik zou zeggen heel veel succes denk er goed over na maar denk vooral aan je gezondheid en van de kleine.Ze kunnen je wel inleiden maar niet met infuus dat doen ze weer anders maar ik zat er niet op te wachten om weer een dubbele kater te krijgen. Bespreek het goed met je gyn en man
groetjes lisette
groetjes lisette

Hoi Evelien,

Ik heb in november een geplande keizersnede gehad. Dit was m'n 3de kindje. Bij de eerste ging m'n bevalling prima, de 2de was een drama. Hij woog bijna 10 pond en paste er ook niet door ,zeg maar. Echter, omdat zijn hoofd al was geboren en zijn navelstreng al doorgeknipt was, moest hij er wel uit.   Zal je verdere details besparen!
Bij deze zwangerschap ben ik goed in de gaten gehouden en toen bleek dat dit ventje ook weer groter zou worden dan 'normaal'     ( ik had zwangerschapsdiabetes) heeft de gyneacollog eigenlijk meteen besloten om met 38 weken een keizersnede te plannen.

Het is mij echt 100% meegevallen! Ik ben vrijdag bevallen en zaterdagochtend stond ik naast m'n bed (nog wel een beetje wankel en met steun,maar toch) s'avonds kon ik alleen naar het toilet. Zondagochtend zelf gedoucht en de baby zelf in bad gedaan en daarna mocht ik naar huis. Met twee weken liep ik alweer naar het dorp (10 minuten lopen) Heb ook totaal geen last gehad van naweeen, zweten, kramtranen of andere ongemakken van na de bevalling.   Ik kijk er met een zeer goed gevoel op terug, echt waar!!

Geniet nog even vanje zwangerschap. Ben beneiuwd hoe het verder gaat. Succes!

Groetjes,
Doornroosje

Ik heb dit ook gehad!
Moeilijk he!
Mijn 1e bavalling verliep erg moeizaam, maar lukte wel vaginaal via een moeizame vacuum..
Bij de 2e moest ik onder controle bij de gyneacoloog.
Mijn kindje was ook dit keer erg groot. Dat was dus ook de vorige x het probleem. Er was tijdens de controle's maar 1 arts die mij op voorhand een keizersnede adviseerde. De rest was voorstander van eerst een zogeheete "proefbaring"
Ik ben voor het laatste gegaan. En ondanks dat dit na 10 cm ontsluiting en persen, toch in een keizersnede eindigde, heb ik geen spijt van mijn beslissing.
Ik denk dat als ik meteen een snede had gedaan, ik altijd was blijven twijfelen of het toch niet natuurlijk had gekund.
Want het is een behoorlijke operatie. 5 dagen ziekenhuis, amper je baby kunnen verzorgen,. en 6 weken niet tillen. Dat vond ik moeilijk omdat ik nog een kleintje  had.
 Inleiden doen ze liever niet. Omdat ineidingen vaak in een keizersnede eindigde.
Dus als je het normaal kan proberen, zal ik het doen. Want lukt het wel, dan scheelt dat een hoop ellende! succes!

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.
Het punt is niet alleen een groot kindje dat misschien niet past maar ook de bekkeninstabiliteit.
Dylan zat nog zo hoog na 3 uur persen dat de pomp of tang ook niet kon en nu ook nog een vreselijk pijnlijk bekken, BAH
Hoe dichter bij het komt hoe meer ik er tegen op zie.
Zal blij zijn als ik de gyn heb gezien en de echo gemaakt is. Dan kunnen we afspraken maken.
Nouja eruit komen zal ie toch

Vandaag 30 weken

Terug
Bovenaan