(geplande) keizersnee

Hallo, zijn er hier dames die al ervaring hebben met een (geplande) keizersnee?
Omdat de placenta voor de baarmoedermond ligt wordt onze kleine meid in week 39 gehaald.
Wat zijn jullie evt. ervaringen? Viel het mee/tegen?
Groetjes, Suus

Hoi Suus,

Ik had een spoedkz maar wil je wel mijn ervaringen en (ongevraagde tips) geven.

Het stukje wat tegenviel is dat het bij mij een spoed was, en ik me er niet op heb kunnen voorbereiden. Het ging zo snel etc....

Verder vond ik het herstel goed, ik heb wel pijn gehad maar met de morfine en de paracetamol etc goed te doen. Niet te snel willen afbouwen.

Truc is wel heeeeeeeel rustig aan te doen. Dan gaat herstel echt best voorspoedig.

Lastige vond ik de bv, kwam niet op gang. Als je bv wil geven, eventueel vragen of de baby na de kz (mits medisch verantwoord) bij je partner bloot op de huid mag en dan zodra het bij jou kan bloot op de borst en aanleggen.

Succes.
Groetjes

@Basjes1 : bedankt voor je antwoord. Dat rustige aan doen zal nog wel het moeilijkste voor mij worden ;) maar dat is inderdaad wel wat ik echt moet doen voor een goed herstel.
Ik ga geen bv geven, maar zou de kleine wel heel graag even bij me krijgen.
Het enige 'voordeel' is dat het bij mij een geplande wordt dus ik kan me er wel op voorbereiden. Neemt niet weg dat ik erg teleurgesteld ben, vooral omdat ik een hele goede bevalling heb gehad van mijn zoontje.

Ja die teleurstelling snap ik, ik heb het er wel moeilijk mee gehad, alsof mijn lijf het niet kon....ben benieuwd hoe het deze keer gaat bij mij. Maar als ik terug kijk denk ik toch dat uiteindelijk het belangrijkste is een gezonde baby en mama.
En ik ben uiteindelijk erg bij voor alle 'moderne' geneeskunde!

Ik vond het rustig aan doen ook errug lastig :) maar je plukt daar echt de vruchten van!

Hoi,

Ik kom van het maart forum, maar ik heb 2 keer een geplande keizersnede gehad. En in maart krijg ik de derde.
Moet eerlijk toegeven dat ik het echt heel erg mee vond vallen. Ben ook absoluut niet teleurgesteld geweest dat ik het zelf niet kon doen, het was me zelf niet gelukt.
Wat ik wel vervelend vond was dat je je kleine niet meteen vast kan houden. Het wordt meteen meegenomen door een kinderarts en daarna kan je het heel ffies zien. Bij een geplande keizersnede kan het ook zo zijn dat de kindjes het een beetje moeilijk hebben ( die van mij waren echt een beetje levenloos). Komt omdat ze er zelf niks voor hoeven te doen en ze worden heel erg overvallen.

Het herstel vond ik ook heel erg goed te doen. Heb bij beide 2 nachtjes in het ziekenhuis gelegen en eigenlijk geen pijn gehad. Thuis moet je inderdaad rustig aan doen en goed naar je lichaam luisteren. Je hebt er immers ook al eentje lopen dus je kan moeilijk de hele dag op de bank blijven zitten.

Ik ben heel benieuwd hoe het bij mij deze keer gaat en hoop dat je wat aan mijn ervaring hebt.

In ieder geval heel veel succes met de laatste loodjes en de bevalling!!!!!!

Liefs

@Angel82, bedankt voor je reactie.2 nachtjes valt gelukkig mee, ik hoop dat ik ook niet zo lang hoef te blijven. Niet dat het thuis allemaal makkelijker zal gaan, maar mijn eigen bedje ligt toch het fijnst denk ik. Ik ben opzich niet teleurgesteld in mijn lijf, maar zie meer op tegen alles eromheen, herstel enzo. Na mijn 1e bevalling ging alles eigenlijk heel soepel, maar dat is natuurlijk geen garantie voor de 2e keer.
Fijn om te lezen dat het jou meeviel, en ik hoop dat je de 3e keer ook een 'meevaller' wordt.

Terug
Bovenaan