Gepureerd, geprakt of stukjes eten?

Hoe eten jullie kindjes warm eten?
Rebecca heeft een tijdje gewoon stukjes gegeten, ze at broccoli en sperziebonen en beet er gewoon stukjes van.
Maar nu, al een aantal maanden wil ze gepureerd.
Geprakt vind ze ook nog te dik en gaat braken.
Nu pureer ik het maar en leng het iets aan met water.
Ikheb al verschillende pogingen gedaan en haar stukjes gegeven en zo van eet je niet, dan heb je pech. Maar dat hield ik niet lang vol. Het idee dat ze niet voldoende gezond at en dat ze met honger naar bed gaat. Want gepureerd eet ze altijd erg goed en veel.

Overigens eet ze weer wel macaroni en rijst zo op.
En fruit en brood overigens ook, en dan niet braken. Zelf harde korsten eet ze gewoon op??!!

Ben benieuwd hoe jullie dit doen en hoe je jullie kindjes naar die overgang hebben geholpen.

Hoi,

Ik dacht ik de de enige mama was wiens kindje geen stukjes eet. Dean heeft het ook nog nooit gedaan. Hij krijgt dus alles nog gepureerd. Voor mij geen probleem hoor. Hij eet wel kleine stukjes boterham of kleine stukjes koek, maar geen grote stukken avondeten of fruit. Hij moet dan overgeven. Ik heb werkelijk geen idee hoe lang hij dit nog gaat volhouden. Misschien als hij wat meer tanden en kiezen heeft, dat het dan beter gaat.

Groetjes,
Nelly mv Dean (18,5 mnd)

Als ze met de pot mee-eet (wat eindelijk weer een beetje normaal begint te gaan), eet ze gewoon met de pot mee zonder prakken of pureren en heeft ze geen moeite met stukjes. Vaak eten we ook pasta, rijst of ovenschotel en dat gaat prima.
Het is eerder dat ze een tijd 'wat de pot schaft' geweigerd heeft en alleen maar potjes at. Heb ik eigenlijk ook geen probleem van gemaakt, ervaring leert dat het wel goed komt.

Dus al Rebecca alleen gepureerd lust en jij het geen probleem vind, dan pureer je toch fijn voor haar? Kind blij (want geen stukjes) en mama blij (want gezond eten). En je biedt haar het gewone eten gewoon aan, misschien via jouw bord (vindt ze vast reuze interessant, van mama's bord eten)? Je zult zien dat ze het op een dag gewoon eet, alsof ze niet anders gedaan heeft. Ik zou er geen strijd van maken en als je weet dat ze brood en fruit wel gewoon in stukjes eet, weet je ook dat er lichamelijk niks mankeert (dat ze bijvoorbeeld moeite heeft met kauwen).

Veel succes en laat je eetplezier maar niet bederven!
Groetjes
Susan

Enzo eet sinds hij 1 is geworden met de pot mee, en eet stukjes. Een asperge of spercieboon die snij ik in 2-en en vlees geef ik ook in hapklare brokken. Hij lust juist geen gepureerde dingen op fruit na.

Maar in het begin (toen hij nog ong. 8 maanden oud was) toen leerde ik m voor 't eerst stukjes te eten en ik weet nog dat het een drama was. Hij wilde het absoluut niet.
Ik heb toen steeds zelf een hapje genomen en gezegd "hapje voor mama en nu hapje voor Enzo" en uiteindelijk pikte hij het. Maar wel met veel geduld.

Maar ik zou zeggen als ze geen stukjes willen, dan maakt het for the time being toch niet uit? Als ze maar hun eten opeten en hun vitamines krijgen.

liefs
di silva mv enzo

Terug
Bovenaan