Geregelt voor baby

<p>Hoi dames,</p><p>Hebben jullie ook dingen geregeld, stel jij en je partner overlijden?</p><p>De een zegt, het zal wel meevallen en hoe groot is de kans nou dat jullie beide overlijden? Daar ben ik het wel mee eens, maar heb liever dan toch de zaakjes goed geregeld voor de kleine.. </p><p> </p><p> </p>

Ja zeker, wij hebben een voogd laten vastleggen. Kan gewoon online in het gezagsregister. Ik moet er niet aan denken dat een rechter gaat bepalen bij wie mijn kinderen gaan wonen.

Wij hadden nog geen testament en zijn niet getrouwd. Dus hebben dat voor de geboorte op laten stellen. Je kan het inderdaad ook in het gezagsregister (de rechtbank) laten registreren. 

hoi!
wat houd je tegen om het niet te doen??‍♀️
Dit is ook zorgen voor je kind, vind ik heb minste.
wij hebben alles vastgelegd bij de notaris.  Ja het kost geld, maar ik hoef nu nooit meer te denken wat als....
wij moesten nog ons huis en erfzaken vastleggen dus alles in 1x goed gedaan

Wij hebben huwelijkse voorwaarden (partnerschapsvoorwaarden eigenlijk) en een testament laten maken toen we onze kleine verwachtten. Hierin staat idd wie zijn voogd en bewindvoerder is en ook wanneer hij de beschikking zou krijgen over de erfenis etc. Ik vind inderdaad ook dat dit soort dingen horen bij goed voor je kind zorgen en een verantwoordelijke ouder zijn. 

Misschien moet je eens kijken wat de regels zijn als je niks vastzet. Ben je daar dan gelukkig mee? 

wij hebben naast ons samenlevingscontract een testament op laten stellen. Hierin staan ook een voogd en bewindvoerder aangewezen door ons. Ook staat er dat als we X tijd apart van elkaar overlijden dat gezien word als gezamenlijk overlijden. Dan vervalt namelijk de regel van de langstlevende. 
daarnaast heeft mijn vriend het kindje erkent voor 24 weken zwangerschap en heeft hij na geboorte via de rechtbank ouderlijk gezag aangevraagd. Mocht ik dan overlijden dan weet ik zeker dat de kinderen onder zijn gezag vallen. 
het zijn niet de leukste gesprekken om te voeren en dingen om te regelen, maar ik vond dit enorm belangrijk. Als ik er niet meer ben moet er iemand voor mijn kinderen zorgen...

[quote quote=10327028]
Misschien moet je eens kijken wat de regels zijn als je niks vastzet. Ben je daar dan gelukkig mee? wij hebben naast ons samenlevingscontract een testament op laten stellen. Hierin staan ook een voogd en bewindvoerder aangewezen door ons. Ook staat er dat als we X tijd apart van elkaar overlijden dat gezien word als gezamenlijk overlijden. Dan vervalt namelijk de regel van de langstlevende. daarnaast heeft mijn vriend het kindje erkent voor 24 weken zwangerschap en heeft hij na geboorte via de rechtbank ouderlijk gezag aangevraagd. Mocht ik dan overlijden dan weet ik zeker dat de kinderen onder zijn gezag vallen. het zijn niet de leukste gesprekken om te voeren en dingen om te regelen, maar ik vond dit enorm belangrijk. Als ik er niet meer ben moet er iemand voor mijn kinderen zorgen…
[/quote]
Dit is wel heel goed geregeld. Vooral het gezag aanvragen na de geboorte vergeten echt heel veel ouders of weten ze gewoon niet. Met alle gevolgen van dien voor de vader in geval van scheiden (of overlijden maar scheiden komt vaker voor). 

Die van binnen x tijd na elkaar overleiden vind ik ook een hele goede, heb daar laatst namelijk een artikel over gelezen waar dit voor problemen heeft gezorgd, dat wil je niet en al helemaal niet met een (of meerdere) kindje dat achterblijft.
Geen geen leuk maar wel een goed onderwerp om bespreekbaar te maken dit! 

Terug
Bovenaan