Geregistreerd partnerschap?!

Hai meiden! Even een vraagje... mijn vriend en ik willen nog niet trouwen, ik hecht daar veel waarde aan namelijk.. Wil het dan ook groot vieren en zeker niet met een bolle buik haha. Maar nu hoor ik meerdere mensen over geregistreerd partnerschap, zijn er meerdere meiden die daar aan zitten te denken? Het is bijna hetzelfde als trouwen, alleen je bent officieel natuurlijk niet getrouwd. En het kan gratis. Zo is het allemaal wel beter geregeld voor je kindje volgens mij... Ik twijfel enorm, hoe denken jullie er over??
 
Je moet je gevoel volgen.
Ik en mijn vriend gaan 6 augustus trouwen, we houden het klein en geven een feestje thuis.
Het is wel niet de bruiloft waar ik altijd van droomde, maar het gaat om mij en mijn vriend en nu ook om ons kindje.
Denk er goed over na en volg gewoon je gevoel.
Suc6 en zal aan je denken.

Liefs Mariska
 
Leuk dat jullie gaan trouwen!! Wil heel graag trouwen hoor, maar wil dan wel echt een feest geven. We hebben net een mooi huis gekocht, dus financieel lukt dat nu even niet.. een kleintje kost ook al genoeg haha. Ik ga er nog even goed over nadenken! :)
 
Wij hebben een samenlevingscontract! Je moet hoe dan ook( je vriend) het kindje erkennen!! Wij zijn toch gaan navragen over hoe en wat en het had niet heel veel meerwaarde voor ons! Uiteindelijk willen we ooit ook een x trouwen! Je vriend moet dus wel het kindje erkennen en dan geven jullie ook aan welke achternaam het kindje krijgt! Ik wilde hè ook eerst graag maar wat ik al zei het maakte niet zoveel verschil! Succes met je beslissing!! Oo ja wat voor ons ook wel meespeelde is dat als je geregistreerd partnerschap doet moet je ook getuige enzo en als je dan later trouwt moet dat in dezelfde gemeente! Dat willen wij dus ook niet! En dan heb je met het echte trouwens insprincipe ook geen getuige meer nodig! Laat je maar ff goed informeren!
 
Wij hebben ook een geregistreerd partnerschap. Puur omdat het gratis was, omdat wij ook nog ooit willen trouwen met meer budget :)
Vergeet niet de vrucht te herkennen hè?
 
Wij hebben al een dochter en ben nu zwanger van de 2e (hoor bij augustus mama s) Wij zijn niet getrouwd, maar hebben wel een samenlevingscontract. Wij willen ooit wel trouwen, maar zullen daarvoor nog ff moeten sparen.
Je hoort vaak dat het zoveel makkelijker is als je getrouwd bent, maar het viel mij alles mee wat we moesten regelen voor de kleine. Samen naar gemeentehuis voor erkenning. Daar geef je oa aan wat de achternaam van je kleine wordt. En je krijgt meteen de papieren mee die je bij de kantonrechter moet inleveren zodra de kleine geboren is (daarmee regel je het gezag) Als mijn vriend de kleine aan gaat geven bij gemeentehuis, levert hij meteen die papieren aan de overkant in (bij ons zit dat dus vlak bij elkaar) en thats it!
Voor ons was dit dus absoluut geen reden om toch maar te trouwen voor de kleine kwam....

Maar je moet vooral je gevoel volgen! En laat je goed informeren hoe en wat.
 
Bij geregistreerd partnerschap is idd alles voor de kleine geregeld, alleen moet je vriend/man hem nog erkennen. Maar met samenlevingscontract moet je ook mag wat regelen na de geboorte en dat hoeft met gp niet. En idd moet je met gp beide een getuige meenemen en zou het bij trouwen officieel niet meer hoeven, maar kan natuurlijk nog wel!
Wij willen ooit ook nog wel trouwen (zie hem nog graag op zijn knieën gaan) en dan met alles erop en eraan.
Zo zie je maar dat het heel persoonlijk is, want volgens mij gaan er twee dames van ons forum komende weken/maanden wel trouwen. Doe wat je gevoel je ingeeft.
 
Terug
Bovenaan