gerigristreerd partnerschap??????

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden..

heel even een vraag,,
wie heeft er ook een geregristreerd partnerschap ,, en waarom hebben jullie daar voor gekozen in plaats van voor een samenlevingscontract..??

Ik hoop dat iemand mij een duidelijk antwoord kan geven.. ik heb allerlei boekjes thuis maar word er eerlijk gezegd niet echt wijzer van..
Misschien kunnen jullie mij helpen..

bedankt alvast kus..
kleintje

Hoi kleintje,

Het is heel eenvoudig, er is wettelijk geen verschil tussen trouwen en geregistreerd partnerschap. Wij hebben daar ook voor gekozen toen we een zoontje kregen, om alles toch vast te leggen terwijl we niets in trouwen zagen.
Alleen is er nog niet zo veel bekend over de regels bij iedereen, als je het na gaat vragen, maar de voogdij valt wel onder je man als jou iets overkomt. Dat was ons enige twijfelpunt waar niemand eerst antwoord op wist aangezien G.P. meer door homoseksuele stellen wordt afgesloten en het tussen hen wat minder aan de orde komt.
Hopelijk heb je hier iets aan, succes met je keuze,
groetjes Gwen.

Hoi, nog even, een samenlevingscontract omvat dus minder dan G.P. en trouwe.
Je moet bij een samenlevingcontract op papier zetten dat je man voogd over jullie evt. kind(eren) is als jou iets overkomt,   er zijn nog wel wat verschillen, maar die weet ik niet helemaal zeker en deze vond ik de belangrijkste.

Hallo,
Bij een samenlevingscontract heb je juridisch niets geregeld. Bij een geregistreerd partnerschap heb je bijna dezelfde rechten als bij een huwelijk, echter moet de vader het kind erkennen. Dit kan al voor de geboorte. Bij een huwelijk is alles inbegrepen en hoef je niets te regelen.
succes,
              sterretje

bedankt voor jullie uitleg,, dit is al duidelijker dan die rotboekjes..
kus kleintje..

succes met zwanger worden!!!!!

Terug
Bovenaan