Gerommel/ander gevoel, wat zegt dit?

Hallo

Heel even een kort vraagje.

Ik heb sinds een paar dagen wat harde(re) buiken.
Ons kindje is al zeker weten ingedaald en nog heel actief.
Ik ben nu vandaag precies 35 weken zwanger.
Nu voel ik soms aan de onderkant wat licht kramp achtig gevoel (neigt zeer minimaal naar een beginnend menstruatie gevoel). Nu weet ik niet of dat samen hangt met elkaar. Heeft dit te maken met het hoofdje in mijn bekken, beweging van het kindje, de ruimte in mijn buik, mijn darmen die misschien in de weg liggen, of toch een (voorzichtige) voorbereiding. Als dit een voorbereiding is hoeveel weken kan dit zijn of duurt het bijv. Gemiddeld 2 weken o.i.d. ik ben zelf 3 weken te vroeg geboren en denk dat ons kindje ook eerder komt, hoop alleen niet voor de 37 weken. Ik heb niet het gevoel dat het nu relevant is om de VK te bellen maar ben wel heel benieuwd wat het kan zijn.

Kan iemand mij (uit ervaring) wat zeggen hierover?

Hoii, 
Spannende tijd hè! Ik had zelf ook dat gevoel met 36 weken uiteindelijk in het ziekenhuis konden ze geen duidelijkheid geven over de aard. Juist omdat we zoveel anders is in je lichaam. En met 39 weken ben ik ingeleid en de dag van inleiding was er nog nergens sprake van dus het is moeilijk te bepalen 
als je twijfelt of toch even ernaar wilt laten kijken zou ik toch gewoon de vk bellen het kan geen kwaad daar zijn ze voor hoor.
succes met de laatste loodjes en probeer er nog van te genieten! 

Bedankt voor je reactie.
Ergens heb ik zoiets van ik zie het vanzelf wel maar van de andere kant ben ik gewoon nieuwsgierig wat er allemaal met en in mijn lijf gebeurd. Ga er nog een nachtje over slapen,kijken of het morgen nog zo is en anders bel ik wel naar het niet dringende nummer morgenvroeg.. 
Heb er denk ik ook gewoon zoveel zin in om ons kleintje te verwelkomen 

Hoi PM,
Spannend allemaal. Ben zelf zwanger van ons eerste kindje en alles verliep perfect, geheel klachten vrij.
Tot begin dit jaar, toen ervaarde ik dezelfde klachten als jij omschrijft. Erg herkenbaar.
Ben inmiddels 39weken en blijf hetzelfde menstruatie achtige kramp gevoel houden. Dit gaat soms gepaard met afgeknelde zenuwen in mijn rug en schede. Soms dagen lang, soms enkele uren. 
Het hangt vaak samen met hoe de kleine ligt en druk uitoefent op je zenuwsysteem etc. De klachten kun je niet wegnemen echter wel wat verlichten dmv warmte (pittenzak/kruik/warm bad).
Hoop dat je wat gerust gesteld kan worden door je verloskundige, bij twijfel altijd bellen. 
Succes!

Ik ben op dit moment 32 weken en ik heb sinds 3 weken last van de zelfde klachten die jij omschrijft. Ben ook al ingestuurd In het ziekenhuis maar alles zag er goed uit. Kleine ligt al wel in de juiste positie en in de bekken met het hoofdje. Ik vind het wel heftig hoor die pijn soms. Ben nu al steeds om 4 uur in de nacht wakker en moet dan echt in bad of onder de douch om die menstruatie pijn weg te krijgen. En dan val ik na 3 uur wel weer in slaap op de bank ( wel leuk dat er dan nu olympische spelen zijn) verloskundige zegt dat ik echt rustig aan moet doen en goed mot uitrusten voor de bevalling. Knopje moet alleen nog even om dat het niet erg is om op de bank te zitten en alleen te koken voor me man en een wasje draaien en kleertjes even halen. Maar dan doen me schouders en rug en buik direct weer pijn na zo kleine inspanning. 
Ik hoop dat het iets gaat afnemen moet als het niet wil komen met veertig weken nog tien weken zo zitten.

Terug
Bovenaan