gerookte zalm

A

Anoniem

Guest
hey meiden,
ik ben nu ruim 31 weken zwanger en de laatste paar weken het ik toch wel vaak gerookte zalm gegeten (voorverpakt uit de supermarkt) maar nu las ik dat je dat niet moet doen!
ik voel mezelf nu zo dom en ben nu wel bang dat er iets mis kan gaan.

Hai

Ik heb ook enorm veel gerookte zalm gegeten, ben nu 15 wk zwanger en het gaat prima.
Volgens mij valt het allemaal wel mee. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je het niet een heletijd in de koelkast (open) laat liggen voor je het eet.
Mijn vk heeft er niks over gezegd

Succes met de laatste lootjes

Gonnie

Voorverpakte gerookte zalm wordt op sommige sites in het rijtje gezet van 'liever niet of met mate'.

Maar ja, er 'mag' zoveel niet.
Ik probeer zoveel mogelijk mijn normale eetpatroon aan te houden (veel 'verboden' dingen lust ik toch al niet). Ook denk ik bij mezelf, bijv. na het eten van gerookte zalm: er zijn vrouwen die blowen/roken tijdens hun zwangerschap en toch een gezond kindje krijgen. Dan valt die ene keer zalm vast mee...
(je moet toch wat verzinnen om je geweten te sussen).

Groetjes, Dee

Hi,

Een keertje is misschien niet erg, maar veel gerookte zalm eten zou ik niet doen. Zoals je weet is er een verhoogde kans dat  de listeriabacerie in vacuumverpakte vis zit! Als je weet dat dat niet goed voor een ongeboren kind is (het effect weet je pas na de bevalling) net als roken/blowen, dan snap ik niet dat je risico gaat lopen! Haal liever een verse zalm bij de visboer, is nog goed voor je ook, al die visolie!
Voor eerlijk en goed advies check www.voedingscentrum.nl, daar staat het heel duidelijk uitgelegd..

MicK78
29+2

Hi,

Vacuum verpakte gerookte zalm kan inderdaad de listeria-bacterie bevatten. Ik zou zeggen: heb je zo'n enorme zin in gerookte zalm: ga dan naar een goede visboer en haal verse; dat kan geen enkele kwaad namelijk. Natuurlijk moet je dit ook wel snel eten en niet eerst een aantal dagen in de koelkast laten liggen

Heerlijk, gerookte zalm. Heb het de laatste weken ook regelmatig gegeten, zooo lekker.
Wanneer ik in de stad ben met vriendinnen en we gaan ergens een broodje eten dan wordt het zalm. Lekker van blijven genieten hoor.

liefs Suus

Terug
Bovenaan