Gerstekorrels

Mijn dochtertje had bij haar geboorte (vier weken terug) al een paar gerstekorreltjes op haar gezichtje. Maar vanaf dat moment zijn het er steeds meer geworden. Ik denk dat het er nu wel een stuk of dertig zijn (ook in haar nekje en op de oortjes). Grotere en ook een boel kleintjes. Ook heeft ze een paar pukkeltjes die nog het meest op puistjes lijken, maar dan zonder wit puntje erop. Ik heb al wat rondgevraagd bij drogist, CB e.d. maar die zeggen allemaal dat er niets aan te doen is. Heeft iemand hier ervaring mee? En enig idee wanneer dit overgaat? Ze heeft zowiezo een erg gevoelig huidje (combi van papa en mama is wat dat betreft minder gelukt... hebben allebei een erg gevoelige huid|) met een paar ooievaarsbeetjes. En krabt ze zich dan is het urenlang vuurrood.

Hopelijk kan iemand mij vertellen hoe lang het kan duren voor haar talgproductie een beetje 'normaler' is en alles bijtrekt.

Thnx
 
Hoi Iris,

Mijn zoontje heeft ook een tijdje onder de rode bultjes gezeten, ze noemden dat bij mij op het cb zuigelingenacne. En inderdaad gaat het vanzelf weer weg. Wat je verder tegen de gerstenkorreltjes kan doen is er een beetje baby olie opsmeren (als ze daar tegen kan tenminsten). Dan verweken ze vanzelf. Succes.

groetjes Anita
 
Hoi,

Mijn zoontje heeft ook last gehad van babyacne. Hij is nu bijna 8 weken en het is nu ook bijna verdwenen. De ene dag heeft hij er meer last van dan de andere. Wat je in ieder geval kan doen is proberen zijn nekje zo droog en schoon mogelijk te houden en niet te warm (dit kreeg ik als advies bij het cb). Als mijn zoontje gespuugd had trok ik hem wat eerder een schoon shirtje aan zodat de melk in ieder geval niet de puistjes erger maakte in zijn nek. Maar goed, puistjes in het gezicht kun je weinig aan doen (ook volgens cb).

Groetjes
 
Terug
Bovenaan