GERUSTSTELLING NODIG!!!!

Hallo allemaal!

Ik ben Chantal en ben ruim 31 jr. Ik heb een dochtertje van 4. Sinds afgelopen dinsdag weet ik dat ik zwanger ben van de 2e spruit.....Eigenlijk is het mijn 3e zwangerschap; ik heb in nov 2008 een miskraam gehad bij 13 weken(het vruchtje bleek al met 8 weken te zijn afgestorven).
Nu heb ik sinds vrijdag echt mega veel last van mijn buik; zeurende krampen/buikloop (s'ochtends wel 4x naar de wc)......Ik ben heel erg bang dat het niet goed aan het gaan is. Ik heb ook de weekend arts gebeld en deze zei dat het innestelingskramp of darmen van slag zouden kunnen zijn, maar dat een miskraam ook niet uitgesloten kan worden.....
Wie heeft dit ook gehad en heeft toch de zwangerschap voldragen of ooit eens van gehoord?

HELLUP!!!

Chantal

Tja, ik weet natuurlijk niet hoe ver je nu precies bent en wat je nu precies voelt, maar ik heb beide zwangerschappen (maar vooral de eerste) veel last gehad van buikpijn, darmkrampen en obstipatie (week 4 t/m 7) Soms zelfs zo erg dat ik ieder uur na WC ging om te checken of ik geen bloedverlies had, omdat ik ook erg bang was dat het mis zou gaan. Maar ik heb nooit bloed gezien... En nu 2 hele lieve, gezonde kindjes.

Heel veel sterkte meid, de kans dat het goed gaat is 90%, niet vergeten hoor!
En zolang er geen bloed is, is er over het algemeen helemaal niets aan de hand...

Hé Chantal,

Wat kl*te dat je zo onzeker bent.
Waarom bel je morgen niet met de VK. Die kunnen je veel beter informeren/geruststellen als de weekendarts.

Gewoon doen hoor! Daar zijn ze voor!

Liefs, Suus

Hoi Chantal,

Ik kan je niet echt geruststellen. Ik herken wat je schrijft. Ik ben nu bijna 6 weken zwanger van onze tweede en het is ook mijn derde zwangerschap. Ik heb december 2008 een miskraam gehad. Had eigenlijk helemaal geen klachten maar bij de 8 weken echo bleek het om een lege vruchtzak te gaan. Ik heb toen de miskraam afgewacht en bleek uiteindelijk incompleet dus toen heb ik een curettage gehad.

Ik herken nu de onzekerheid die je hebt. Ik heb vanmorgen onwijs steken in mijn buik gehad en maak me nu ook zorgen. Het enige waar je je aan vast kunt houden is dat zolang er geen bloed is je uit moet gaan van het goede!!!!!

Hoe voel je je nu??? Het is en blijft heel spannend tot je een echo hebt gehad waarop je een hartje ziet.... Ik wens je super veel sterkte en duim voor je mee!!!

gr. Robin  

Hallo Chantal,
Ik zal als ik jou was ook even de verloskundige bellen. Die kan je echt altijd bellen, dat zijn ze wel gewend.
Omdat ik met 7 weken een miskraam heb gehad in het verleden, mag ik nu bij 8 weken een echo laten maken. Wellicht kan dit bij jou wat eerder gedaan worden.
Ik hoop dat het loos alarm is voor je en dat het allemaal toch door zet. Succes!!!
groetjes, mam_van_3  

Hoi Chantal,

Voordat ik in verwachting was van mijn dochter heb ik 3 miskramen gehad.
In de eerste paar weken dat ik in verwachting was heb ik enorme buikpijn gehad en zelfs bloedverlies. Het was op een gegeven moment zo erg dat ik bijna elke week terug moest voor controle. Ik was enorm bang dat het weer mis zou gaan (we waren op dat moment al meer dan 2 jaar bezig) maar op een gegeven moment was het voorbij.
Ik had ineens nergens last van en mn meisje is gewoon lekker gezond geboren.
Dus het hoeft niet altijd mis te gaan! Ben benieuwd hoe het nu met je gaat!

groetjes Lydia

Bedankt voor jullie reacties!
Hier gaat alles zijn gangetje;ik probeer ook maar gewoon bezig te zijn en te overleven tot aan woensdag 24 juni, dan heb ik mijn 1e echo....(omdat het natuurlijk in nov mis is gegaan...)Ik heb de vk toch maar gebeld.
Ik blijf last houden van enorme krampen, maar het wisselt wel; soms voel ik niks(wel gevoelige borsten...) en soms enorme buikkrampen.....ik hoop er maar het beste van. Durf me nog steeds niet helemaal over te geven aan dat blije gevoel, dat ik natuurlijk heb, maar nu nog ff onderdruk....

tot spreeks
Chan

Terug
Bovenaan