Geruststelling...

Ik doe vandaag zoiets stoms. Kan mezelf voor m'n kop slaan! Zit nu op 26+5. Toevallig gister op controle geweest en alles was goed met m'n kleine man. Helemaal blij natuurlijk.

We komen net aan in het hotel voor het begin van onze laatste vakantie met z'n 2tjes. Ga ik het bed uittesten op m'n buik. In een fractie van een seconde schiet me te binnen dat ik niet op m'n buik moet liggen. Ik probeer mezelf nu kalm te houden door te denken dat het maar echt een seconde was en het kindje goed beschermd is door m'n baarmoeder en alle vruchtwater.

Heeft iemand dit ook weleens gehad en klopt het van de bescherming van het vruchtwater??

Hi!

Geen paniek! Het vruchtwater beschermt de kleine echt wel tegen op je buik liggen! Ga ervanuit dat je geen snoekduik met je buik op het bed hebt gemaakt. Bel anders je verloskundige voor geruststelling. En zolang je de kleine voelt bewegen als normaal, is er niets aan de hand!

Ik heb met beide zwangerschappen 'ongelukjes' gehad, zeg maar. Ik ben nogal lomp af en toe. Vallen met mijn buik tegen de rand van de bank, vallen op straat door ijsvorming, van een trapje afgevallen met kerstboom aftuigen, stoten tegen stang van winkelwagen. Allemaal gebeurd in 2de en 3de trimester (verdeeld over 2 zwangerschappen dan) en heb 2 kerngezonde knulletjes.

Nogmaals, bel je verloskundige als je je zorgen blijft maken. Zij zal ook als eerste vragen of je de kleine nog normaal voelt bewegen. Dan is er niets aan de hand.

Geniet van je vakantie saampjes!

Liefs Anna

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap tot 30 weken op mijn buikgeslapen ging vanzelf in mijn slaap mijn kind is nu 9 ziet er gewoon mooi uit hoor hahaha mijn verloskundige zei ook dat zolang het geen pijn doet je kind er geen last van heeft zit goed beschermd na die 30 weken lukte het echt niet meer en gebeurde het ook niet meer

@ joannie

ik snap je niet zo goed heb je een enorme sprong gemaakt zo je bed in op je buik?!

Of lag je in bed en ben je op je buik gaan liggen?

Ik ben 32 weken zwanger , en ik slaap nog regelmatig op mij buik. Verloskundige heeft ook gezegd dat je op je buik kan blijven slapen tot het "pijn" gaat doen . Dus ik denk dat jij je niet te druk moet maken , en gewoon kan genieten van jullie vakantie samen ...

Dank voor jullie reacties. Stel ik zeer op prijs. Na het moment gisteravond tot aan nu heb ik em (gelukkig) wel gevoeld. Dat is gewoon heel fijn.

Het was geen snoekduik nee. Liet me soort van voorover vallen maar niet hard ofzo. Voor mijn gevoel ging het 'vallen', realiseren wat ik deed en opstaan heel snel.

Ik voelde me gewoon heel stom en schuldig. Dit is m'n eerste kindje, hét kindje waar ik al zo lang op heb gewacht. Ik lees van alles en wil het gewoon goed doen. Overdrijf ik? Misschien wel, misschien niet... Hopelijk voel jij je nooit zo, Ariel.

@ joannie..

ik snap je hoor het is ook allemaal spannend en nieuw voor mij net zo goed..

ik heb net zwangerschaps yoga gedaan en ik heb houdingen aan moeten nemen waarvan ik niet wist dat ik t kon en al helemaal niet kan begrijpen dat dat geen kwaad kan voor de baby maar juist goed is voor de baby..

gelukkig heb je die kleine weer gevoeld ! Ze kunnen meer hebben dan dat wij kunnen bevatten.. en gelukkig maar

lekker genieten van je vakantie!

Terug
Bovenaan