gescheiden ouders hoe moet ik dat gaan vertellen????wie kan mij helpen??

A

Anoniem

Guest
mijn ouders zijn al wat jaren gescheiden en als het nu mocht wezen dat ik binnenkort zwanger word dan moet ik toch weten hoe ik dat gaat doen!!!mijn vader heeft een vriendin sinds 4jr en mijn moeder is alweer 12,5 jr getrouwd ik kan ze wel bijelkaar laten komen maar dat doe ik nooit of dat gebeurd nooit en dan weten ze gelijk hoe of wat.mijn pa heb mij altijd verzorgd in die tijd dat me ma wegging[toen was ik 11jr]  dus gun ik hem dat hij het als eerste mag weten,maar me ma steun me ook bij alles en die word altijd als laatste op de hoogte gebracht door mn broer die heeft nu twee kids en ze wist het als laatste  dat vond ze echt heel erg en als ik nu over kinderen praat of trouwen dan krijgt me ma al tranen in haar ogen en me pa is dan zo van euhh kost allemaal geld joh ga nog ff genieten die is daar toch wat nuchter in maar ja wat moet ik doen als het er op aan komt??en mijn vriend zn ouders  die kunnen heel goed opschieten met mijn ma en dr man en als ik hun bijelkaar laat komen dan weet me pa het als laatst oohh wat nu kan iemand mij helpendat word een hoop spenen kopen als cado met liefste opa en oma hihi  gr voetbalgek

Hoi,

Ja, ik begrijp dat je dit een beetje ingewikkelde situatie vind.
Je bent bang om één van beide teleur te stellen.
Ik denk dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft. (Daar schiet je natuurlijk nog niets mee op). Als je het eerst aan je vader verteld, kan je toch daarna meteen naar je moeder gaan. (of andersom) Dan hoort ze het als tweede. En dat is toch ook byzonder.  Dan kan je haar toch zeggen dat ze de tweede is die het weet. (Je moet het dan ook nog aan vrienden en rest van familie vertellen). Dus mag ze best blij zijn dat ze het al zo snel weet.  
Het gaat er vooral om dat jij nu geniet! En het is het beste als je je zo weinig druk maakt om anderen. Ze zullen hoe dan ook blij voor je zijn, geniet daar  maar van!!
(Weet niet of je er wat aan hebt...?)  

In ieder geval succes!! En Geniet!!! Gr, Mitchy  

Ha Voetbalgek,

Wat ingewikkeld zeg...
Probeer op je gevoel af te gaan. Ik zou zeggen laat je schoonouders en ma bij elkaar en vertel het ze op een leuke manier, en verzin op dezelfde dag ook iets origineels voor je vader en aanhang. Alles op dezelfde dag zou ik doen... Als ze het allemaal maar van jou en je partner horen, en niet van een ander later...
Succes, groetjes J

hoi voetbalgek,

Mijn vader en moeder zijn nu bijna 3 jaar gescheiden. Eerst was hun contact onderling nog goed, maar sinds een paar maanden heeft mijn vader een nieuwe vriendin en nu wil mijn moeder niks meer van hem weten.
Sindsdien is het dus echt heel voorzichtig zijn met wat ik tegen wie zeg. Mijn moeder zei laatst in een boze bui: en laat me er niet achter komen dat je het eerst tegen je pa zegd!! op die momenten heb ik echt de neiging om het aan hun dan helemaal niet te vertellen, dat ze het dan maar van iemand anders horen als het zo moet!
Maar ja, daar schiet je natuurlijk ook niets mee op! Hoe je het went of keert, iemand zal het als eerste horen en dan zal de ander gekwetst zijn.
Als mijn ouders nog samen door één door konden dan zou ik ze samen uitnodigen, dan horen ze het wél in één keer!
groetjes kreefjte

Eigenlijk zou de vraag moeten zijn, wanneer wil je vertellen dat je zwanger bent.
Bijvoorbeeld direct, of pas na 2 maanden of pas na drie maanden.

Daarna kijk je dan hoe het uitkomt. Want er zijn altijd wel gelegenheden dat je zoiets naar voren kan brengen, waardoor het "lot" bepaald   wie de eerste is.

Ik wilde  eerst nog niet vertellen dat ik zwanger was, maar mijn bloeddruk ging omhoog dus mijn moeder had een vermoeden, en doordat mijn moeder  indirecte vragen  stelde heb ik haar verteld dat ik zwanger ben (met ruim  6 weken). Ik wilde nog niet dat mijn vader het wist (mijn ouders zijn niet gescheiden) omdat hij zo'n flapuit is en het gelijk overal gaat verkondigen.

Een week later heb ik het toch verteld, met de boodschap erbij dat hij aan niemand iets mag zeggen.

Mijn advies, afwachten en maar kijken hoe het loopt.

Succes en dat je maar snel echt met dit dilemma te maken krijgt, want dan overkomt je het mooiste wat er is, een kindje!

Kus
Miep (uitgerekend op 2 oktober)  

Hmm, wat lastig zeg! Maar wat mij het belangrijkste lijkt is wat jij zelf het liefste hebt. Als je het wel op een dag doet, kunnen ze toch niet erg moeilijk gaan doen? Het was niet jou keuze  dat ze gingen scheiden, maar het dwingt je nu wel een keuze te moeten maken. Zeg bijvoorbeeld dat je dat niet wilde en dat je daarom 'geloot' hebt. (hoeft natuurlijk niet, maar je geeft daarmee aan dat je zelf niet wilde kiezen)

En Kreeftje; wat een egoistische reactie van je moeder! Ze was in een boze bui, maar daarmee dwingt ze jou tot de keuze het haar als eerste te vertellen.

Ik had hier nog niet eerder over nagedacht, maar het is erg lastig... Succes met zwanger worden en als het zover is, ben jijzelf belangrijk! Dus niet je ouders die niet meer met elkaar door 1 deur kunnen.

Terug
Bovenaan