gescheiden ouders

Hallo allemaal!
Ik zit met een probleempje waar vast meer ouders mee te kampen hebben.( althans dat hoop ik dan maar) Ik ben een alleenstaande ouder van een dochter van 4(06-2002).
Mijn dochter gaat dus om de week een weekend naar haar vader. Nu doet het zich voor dat ze daar bijna niks zegt en thuis normaal gesproken de oren van je hoofd af kwebbelt. Ik vind dit gedrag dus erg vreemd. Mijn ex man is dit jaar hertrouwd met een vrouw met 3 kinderen, waarvan de jongste iets ouder is als mijn dochter. Je zou toch zeggen dat ze juist dan lekker moet spelen en gespreksstof genoeg heeft met die andere kinderen. De vrouw van mijn ex man vertelde dus dat dit al enige tijd is, wat ik vreemd vind omdat ze dit dan nu pas aankaarten. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Als ik met mijn dochter een gesprek aanga vertelt ze alleen maar dat ze zo doet omdat ze daar zin in heeft maar een logische reden krijg ik niet uit haar. Kan iemand mij hier ervaringen of adviezen over geven?
Spoedig hoop ik op reacties!
 
Dit is wel een vreemde situatie maar kan me ook wel voorstellen dat hun dit niet meteen vertellen en eerst even afwachten maar dat is mijn mening. Ik denk dat ze misschien dachten dat ze wel bij zou trekken.
Ik kan uit je verhaal niet opmaken of ze bij jou 'enigste kind' is of dat je ook hertrouwd bent met iemand met meerdere kinderen. Anders zou ze het bij haar vader misschien wel eens druk kunnen vinden met nog 3 andere en niet goed wetende hoe ze ertussen kan komen ofzo... of dat ze dan gewoon even naar hun wil luisteren.
Zou dit misschien kunnen? Want dan kunnen haar vader en zijn vrouw hier natuurlijk wel op letten.
Ik snap dat het moeilijk is voor je omdat je natuurlijk ook wel wil dat ze lekker in haar vel zit.. zijn die andere kinderen misschien heel druk?? En zij wat rustiger?? Ik hoop dat jullie een oplossing vinden en dat je meisje zich lekker voelt.. succes!
 
Ik weet natuurlijk niet hoe jou dochter zich voelt, het enigste wat ik je kan vertellen is hoe het bij ons gaat.
Mijn zoontje gaat om de 2 weken een weekend naar zijn vader, en dat vind hij ontzettend fijn want hij kijkt gigantisch tegen z'n vader op.
Z'n vader heeft een nieuwe vriendin, die ook een zoontje heeft uit een eerdere relatie. In principe kunnen de 2 jongens het wel goed met elkaar vinden, maar toch merk ik aan mijn kind dat hij er veel problemen mee heeft. Ik denk zelf dat het een soort jaloerzie is. In zijn ogen heeft zijn vader een ander leuk gezin, en heeft dat andere jongentje zijn plaats ingenomen. Dat andere jongentje word door zijn vader van school af gehaald, ziet zijn vader elke dag, speelt met zijn vader, en hij is er maar soms. En hoewel hij weet dat zijn vader van hem houdt, en hoewel hij het bij mij thuis erg gezellig heeft, vreet dit wel aan hem en maakt hem erg onzeker.  
Ik weet natuurlijk niet of dit bij jouw dochter ook het geval is, maar misschien is het een idee om je dochter eens dingen alleen met haar vader te laten doen, zonder de andere kinderen erbij. Zodat ze voelt dat ze meetelt in het nieuwe gezin van haar vader.
Ik weet niet of je er wat aan hebt, in ieder geval succes....
 
Terug
Bovenaan