gescheurde baarmoeder

Hoi weer wat van mij: 2 jaar geleden is mijn baarmoeder gescheurd geweest na een noodzakelijke abortus na 20 weken zwangerschap. Nu ben ik 31 weken zwanger en ben heel bang dat het open scheurt. Heeft er iemand hetzelfde meegemaakt? Heb veel last van buikpijn, maar dat schijnt door het litteken te komen. Ik mag niet 'normaal' bevallen, word een keizersnede. Ook daar ben ik bang voor. Wie weet meer?
 
Hoi Miriam,
Van gescheurde baarmoeders weet ik niets maar van keizersnedes des te meer. Ik heb er zelf 3 gehad! Je kan er een groot probleem van maken en je kunt het accepteren dat het niet anders is. Van de ingreep zelf merk je weinig. Ik heb alle drie de keren een ruggeprik gehad en zo heel bewust de geboortes van mijn kinderen meegemaakt. Ook mag je partner er bij blijven met een ruggeprik. De eerste 2 a 3 dagen ben je nog wat gammel, moeilijk lopen enzo maar daarna knap je langzaam weer op. Wel ongeveer 6 weken rustig aan doen. Alledrie mochten ze op zaal in een wiegje naast bed en alledrie heb ik borstvoeding gegeven. Zonder bijvoeding en vanaf het begin! Van een gewone bevalling knap je inderdaad sneller op en ben je of thuis of na een dag thuis. Maar een keizersnede hoeft zeker geen traumatische ervaring te zijn en is op zichzelf een heuse bevalling! Zenuwachtig zul je best blijven dat had ik ook elke keer maar echt het valt met een positieve insteek reuze mee!! Veel sterkte en succes!!!
 
<p style="text-align: left;">Hallo 15 jaar geleden, op 13 december 2000 heb ik ook te maken gehad met een gescheurde baarmoeder. Mijn BM was bijna doormidden gescheurd. Ik was in verwachting van een meisje en mijn zwangerschap was erg zwaar. Veel pijn en harde buiken. Op 06 december 2000 werd ik in het ziekenhuis opgenomen omdat mijn baby niet meer groeide.Ik zou ingeleid worden zodat mijn baby in de couveuse verder kon groeien. Helaas werd mijn baby ondanks na opname en inleiding pas een week later geboren. Eindelijk had ik op 13 december 2000 2cm ontsluiting en vol goede moed ging ik de verlos kamer in wachtend tot mijn baby geboren zou worden. Na een paar uur liep mijn bevalling anders dan verwacht. Ik kreeg een spoedkeizersnee. Omdat de ademhaling van mijn baby omlaag ging. Eenmaal in de operatiekamer bleek mijn BM bijna doormidden gescheurd te zijn. Gelukkig hebben wij het allebei overleefd en is mijn dochter inmiddels 15 jaar. Ik mag wel zwanger worden maar mag geen weeën krijgen omdat ik dan weer in herhaling kan vallen. Ik wilde al geen kinderen meer en heb het ook zo gehouden. Ik was zo blij met mijn tweede zwangerschap en al helemaal omdat het een meisje was. Ik heb al een zoon en dan krijg ik er nog een dochter bij. Geweldig gewoon maar helaas was mijn tweede zwangerschap en bevalling erg zwaar. Ik heb altijd mijn verhaal met andere willen delen en vooral met lotgenoten.</p>
 
Terug
Bovenaan