Geschikte autostoel tot 15 mnd

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik probeer me door de wereld van kinderstoeltjes te worstelen. Maar met de nieuwe regelgeving dat zitjes met I-size kinderen tot 15 maanden achteruit moeten zitten kom ik er niet uit wat wijsheid is in aanschaf. </p><p>Ik vroeg mij af wat ouders van nu in overweging nemen bij het kiezen van hun autostoel voor hun kleine met inachtneming van deze regelgeving.</p><p>Daarbij rijd ik een suzuki swift dus moet het stoeltje daar ook wel in passen.</p><p>Het valt me op (op internet althans) dat veel stoeltjes tot circa 1 jaar zijn, die achteruit geplaatst kunnen worden. En de vervolgstoelen zijn veelal vooruit.</p>
 
Hoi,
Zo veel stoeltjes zijn er niet joh ;-)
Wij hebben toen gekozen voor de Joie I-Gemm.
Dit omdat er een extra hoofdsteun in zit waardoor het koppie niet van links naar rechts kan gaan.
Deze is inderdaad voor achteruit en dat is verplicht tot aan een jaar.
Daarna heb je eigenlijk een andere stoel nodig.

Je hebt ook autostoelen die je vanaf de geboorte kan gebruiken tot een aantal jaar. Deze moet dan wel kunnen draaien zodat je deze eerst achteruit zet en daarna vooruit.

Bij dit zeg ik echt, ga naar de winkel en laat je adviseren. Op internet zoeken werkt voor geen meter want je ziet door de bomen het bos niet meer.
 
Terug
Bovenaan