Geschikte broekjes voor over wasbare luiers

<p>Hoi iedereen! </p><p>Wij gebruiken sinds de geboorte van onze zoon al wasbare luiers en we zijn nog steeds blij met onze keuze! </p><p>Het probleem waar we echter wel al sinds het begin tegenaan lopen, is het vinden van geschikte broekjes. Zijn pamperkont is een stuk groter dan bij kindjes met wegwerpluiers. </p><p>In het prille begin was de "Humpy" van Noppies heel fijn, vanwege de hoge tailleband, die niet te veel druk geeft. </p><p>Daarna hebben we steeds broekjes van Feetje gehad met de hoge tailleband. Nu zitten we in maat 86 en in de maten daarna heeft Feetje geen kleding meer en Sturdy (vervolgmerk van Feetje) heeft dergelijke broekjes niet.</p><p>Een broek in een maat te groot vind ik niks... ik vind het wel belangrijk dat mijn kleine man er leuk bij loopt.</p><p>Iemand goeie tips?</p>

Ik gebruik ook wasbare luiers. Vind de broekjes van tumble 'n dry wel mooi zitten. Hema en Nopppies past meestal niet. Mijn dochter draagt meestal wat ruimere joggingbroekjes, leggings en spijkerbroekjes passen meestal niet zo mooi.
Ik maak ook vaak zelf broekjes, als je handig bent is dat ook een idee. Het patroon 'oliver' past mooi over wasbare luiers.  

Ja de Oliver doet het hier ook heel goed! Super handig als je zelf kunt naaien. Is ook echt een makkelijk en goed patroon. Mijn moeder kan ook erg goed naaien en maakt vaak tuinbroekjes van “oude” patronen (van toen ik jong was) en toen waren de kleertjes ook wat wijder dus dat gaat prima. 
Ik heb er trouwens minder moeite mee, afhankelijk van het model passen de meeste merken soms wel, soms niet. Inmiddels kan ik meestal bij het zien van een broekje al inschatten of het wat wordt of niet. Strakke spijkerbroekjes worden m niet, maar ik vind het toch belangrijk dat mijn zoontje lekker vrij kan bewegen dus ook zonder wasbare luiers had ik al te strakke broekjes zeker links laten liggen. 

De stretch spijkerbroekjes van de Hema passen hier wel over wasbare luiers, gewoon in de juiste maat omdat die twee maten passen door het knoopsgat elastiek. En de gewone broekjes trouwens ook wel, maar ik ben gewoon al heel lang gewend het wel een maat groter te kopen en de broekspijpen een keer om te slaan. Bij de meeste broekjes is het echt niet zo storend.

Terug
Bovenaan