Geschikte leeftijd?

A

Anoniem

Guest
Ik ben 22 en heb een hele grote kinderwens. Kan echt niet wachten om zwanger te zijn en kinderen te krijgen. Ik heb altijd wel een kinderwens gehad maar de laatste 2 jaar is het veel erger geworden. Lees heel veel over kinderen en het begint erg te kriebelen. Maar ja, 22 is nog best jong natuurlijk.

Nu wil ik aan jullie vragen, wat vinden jullie een geschikte leeftijd om aan kinderen te beginnen?

Hoi meisje,

Ik geloof niet dat er een 'geschikte' leeftijd voor is. Het is een gevoel. De ene persoon krijgt dat heel vroeg, de ander heel laat of misschien wel helemaal niet.

Ook ik heb al heel lang een kinderwens, maar mijn mannetje wilde er nog even mee wachten. Tot november 2004, toen zijn we gestopt met de pil.

Het hangt van zoveel dingen af buiten je gevoel van 'ik wil moeder worden'. Er moet brood op de plank e.d. En ben je alleenstaand of heb je een man/vriend, want daar schrijf je niet over.

Kortom: er zijn geen regels voor. Dat is door jou (en je partner) te bepalen.

Groetjes Bloempje (ben 25 jaar)

Hoi,

Er is inderdaad geen geschikte leeftijd! Als je graag een kindje wilt en je kan er goed voor zorgen, waarom dan niet!!!

Ik zelf was 21 toen ik onverwachts zwanger raakte, dat is helaas uitgelopen in een miskraam. Toen ben ik opnieuw (gepland) zwanger geraakt op mijn 22ste en nu ben ik 25 en verwacht ik de tweede.

Alles gaat erg goed en ik voel me absoluut niet onzeker als moeder. Tuurlijk zal ik niet alles goed doen, maar welke ouder wel!??

Zolang ik mijn kinderen een onbezorgde jeugd kan geven en ze de normen en waarden van het leven kan mee geven, heb ik het gevoel dat ik het toch goed doe. Ook al ben ik nog een jonge moeder.

Ik geniet met volle teugen van mijn dochter en zwangerschap.

Dus laat alsjeblieft je leeftijd je niet tegenhouden!!

Groetjes Paula

Hoi meisje22,

Ik ben zelf 23 jaar heb een zoon van al bijna 17 maanden en ga nu op voor de tweede. Reken maar uit hoe jong ik was toen ik zwanger raakte! Zoals al eerder gezegd er is geen geschikte leeftijd. Je voelt vanzelf wanneer je eraan toen bent!

Veel succes!
groetjes,
mama2004

he meisje 22,

ik ben brigit en ben zelf ook 22 jaar jong..ik probeer al een tijdje zwanger te worden...
ik vind 22 helemaal niet jong.. je moet zelf wel realistisceh blijven of het nu wel goed uit komt om een kindje erbij te hebben... als jij vind adt je er aan toe bent moet je het gewoon doen..als jevriend er ook mee eens is dan he..

veel succes
groetjes

brigit (22) 1ste kindje, NOD 22 dec

Ha meid!!

22 jaar is een mooie leeftijd voor veel dingen.
Als de basis goed is in je relatie en jullie zijn er allebei aan toe om kinderen te krijgen dan zou ik er gewoon voor gaan!!
Het leven is voor vele veel te kort en dus zo lang je leeft moet je ervoor zorgen dat je zo gelukkig mogelijk bent. Als voor jullie kinderen krijgen er een van is dan moet je er vooral niet mee wachten. Het is alleen wel belangrijk dat je er even goed over na denkt en dat je financieel ook een kind groot kunt brengen!!

Succes en vele groetjes Ilona

Terug
Bovenaan