Geschrokken van kinderdagverblijf

Ik ben vandaag bij het kinderdagverblijf wezen kijken waar onze kleine spruit 1,5 dag per week naar toe gaat en ik ben me kapot geschrokken!

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen. Bij binnenkomst waren alle kindjes gezellig in grote tshirts gehesen en lekker buiten met water aan het spelen onder begeleiding van de leidsters.

De directrice leidt me rond en vervolgens komen we bij de slaapvertrekken. Of liever gezegd asielhokken. Ik had echt het gevoel dat ik in een modern asiel was terechtgekomen met hokken boven elkaar geschakeld. Hokjes die echt niet groter zijn dan benches van honden. En misschien nog wel het raarst de sloten op de dingen.

Ik begrijp dat als zo een bedje op 2 ,eter hoogte staat het prettig is dat het kindje niet zo uit bed valt. Maar de schatkist beveiliging deed me toch echt huiveren.

Hoewel het een klein kdv is en verder de indruk prima, merk ik dat ik echt moeite heb met het feit dat mijn kind in zo een hokje op slot moet slapen. 

Wie garandeert dat ze mijn kind niet voor straf daarin zetten, mijn kind kan er niet uit. En dan heb ik het effe over de peuters he.

Nogmaals het zal ongetwijfeld mijn onervarenheid zijn, maar uitnodigend en geruststellend vond ik het eigenlijk niet.

Is dit gangbaqr op al die verblijven? Bedjes met sloten?

Ik weet zeker dat mijn dochtertje het bedje open zou krijgen als er geen slotje op zou zitten. Geeft mij juist de zekerheid dat ze er niet uit kan vallen. Zelf heb ik er nooit zo'n probleem mee gehad en mijn dochtertje slaapt er heerlijk in. Zelfs in degene die buiten staat, slaapt ze heerlijk. Mijn ervaring is dat mijn dochter met een grote glimlach naar het kdv gaat en er met net zo'n grote glimlach weer weggaat. Wanneer we leidsters tegenkomen buiten het kdv is ze altijd enthousiast en dat is voor mij voldoende om haar lekker weg te kunnen brengen. Kijk vooral naar de sfeer en hebben de kinderen het naar hun zin. Dat is belangrijk. Verder vond ik het belangrijk dat er niet te vaak gewisseld wordt van leidsters, zodat mijn dochter een band op bouwt.

Ik kom even inbreken.

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf.
En ja, bedjes met sloten zijn heel normaal en bij ons zelfs verplicht. De bedjes moeten aan strenge eisen voldoen van de inspectie en de GGD.
Het ziet er idd raar uit en je bent echt niet de enige ouder die er van schrikt of het raar vind hoor.
veiligheid boven alles!

Misschien kan je nog eens een gesprek aanvragen en dan aangeven dat je het niet zo'n fijn idee vind dat je kind in zo'n bedje moet liggen. Misschien hebben ze ook nog 1 of 2 andere bedjes?

Groetjes Danielle juni 2009- december 2011 mama

Je zou een gastouder kunnen overwegen. Wij hebben daar de eerste anderhalf jaar met veel plezier gebruik van gemaakt. We zijn inmiddels ook heel tevreden met het kdv waar ze nu heen gaat, maar met de komst van de tweede gaan we toch weer terug naar een gastouder. Voelt voor ons wat baby's betreft toch prettiger, rustiger en persoonlijker.

Ik ben van het november forum.
Ik zelf werk net als Redaro op een kinderdag verblijf.
Snap voor de oudersdat het geen prettig gezicht is. Maar het zijn hele veilige bedjes. Ze moeten aan bepaalde eisen voldoen.
De kinderen die kijken niet zoals de ouders tegen de bedjes aan. De kinderen slapen er heelijk in.
Ik denk dat je even aan het idee moet wennen. Als ik zelf een rond leiding gaf legde ik ook uit waarom het zulke bedjes zijn.
Mijn kind gaat straks ook 1 dag naar een kiderdagverblijf. En daar hebben ze ook zulke bedjes. En daar ben ik juist heel blij mee!

Terug
Bovenaan