geschrokken

A

Anoniem

Guest
Ik ben inmiddels een week overtijd en krijg morgen te horen of ik a.s. wodag een snede krijg of dat het toch gewoon mag gebeuren. Kwam ik vandaag bij de dokter om dat mijn zoontje ontstoken ogen heeft. Wat blijkt? Het pus uit zijn ogen komt van zijn oren vandaan. Hij heeft een infectie die erg gevaarlijk kan zijn voor een pasgeboren baby. Mocht de baby vandaag of morgen komen en ik op de normale manier bevallen... moet mijn zoontje voor zoiezo 3 dagen het huis uit. Het liefst een week... aldus de huisarts. Ik vind dit zo erg! Hij is nog zo klein en totaal niet gewend om bij anderen te slapen. Mijn ideale kraamtijd was ingedachten... heerlijk genieten met zn 4tjes. En niet zonder onze oiudste zoon. Ik maak me zo'n zorgen. Leg zo;n ukkie van 1 maar eens uit, waarom hij niet thuis kan zijn en waar maam is. Als ik wel een snede krijg, dan kan mijn zoontje wel in zijn vertrouwde omgeving krijgen omdat ik in het zieknhuis ligt. Maar dat betekend dat ik hem een paar dagen niet kan zien
Mijn laatste loodjes worden er niet leuker op. Heeft iemand hier wel eens vaker van gehoord? Misschien heeft de huisarts het verkeerd?

Wat jammer dat de laatste loodjes er zo niet beter op worden. maar ik zou toch echt wel het advies vande huisarts opvolgen. Hij waarschuwd je niet vor niets op de gevaren. Je kan het voor de zekerheid in het ziekenhuis navragen. Daar zijn de artsen natuurlijk ook kundig genoeg. Veel succes deze dagen en ik hoop dat je straks alsnog heerlijk kan genieten van je kraamtijd.

Ik denk dat je huisarts een beetje overdreven heeft. Nu moet ik wel zeggen dat elke vorm van infectie (ook griep of verkoudheid) gevaarlijk kan zijn voor een pasgeboren baby, maar om nu je zoontje uit huis te plaatsen? Ikzelf zou hier ook geen voorstander van zijn. Is het geen optie om ervoor te zorgen dat je zoontje niet  aan de baby komt? En dat jij gewoon goed je handen wast na het verzorgen van je zoontje en voor het verzorgen van de baby? Dat lijkt me toch voldoende?

Ik zou het risico niet nemen!! Zo'n huisartst zegt dat niet voor niets! Hij/zij weet heus wel dat je het liefst BEIDE kinderen bij je hebt in de kraamweek, en als ze dan toch adviseren je zoontje tijdelijk even bij een ander te laten logeren, hebben ze echt hele goede reden! En je vergeeft jezelf toch nooit als de kleine er iets van oppakt, en erger, aan overhoudt!!! Heb je gevraagd wat de risico's voor de baby zijn? Is dat 'alleen' het overnemen van de infectie, of kan het iets permanents tot gevolg hebben? Wie weet is dat handig te weten om een beslissing te nemen. Ik kan me in ieder geval helemaal voorstellen hoe erg je het vindt! Probeer alleen voor ogen te houden dat het 'maar' een paar dagen is, en dat je daarna heerlijk voor altijd met z'n viertjes bent!
Succes!

Hoi!
Is t mogelijk om een second opinion te krijgen???? Wel erg drastisch om je kindje uit logeren te laten... Is 'van de baby afblijven' (wel beentje/dekentje aaien) niet voldoende?
Wat je kindje heeft is dat niet (zsm) met medicatie te verhelpen?????
Ik ben gister maar ff langs de kinderarts (is hier normaal met kinderen) geweest omdat de (nu nog) jongste (20mnd)  al een paar dagen 'groene snotogen' heeft., hij is een beetje verkouden. De ouidste (3,5) heeft een lelijke hoest (alweer...) bronchitis en erg last van slijm... Hij moest wel aan de antibiotica. De kleine is oogdruppels voorgeschreven. Kon verder geen kwaad voor een pasgeborene zei de kinderarts. (mijn kindje wordt 3 sept. gehaald) maarja, ik weet natuurlijk niet of t hetzelfde is....
Sterkte!!!!
groetjes,Priscilla

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben inmiddels al anderhalve week overtijd. Dus kwa tijd zitten we nu goed... voor de beide kindjes dan. Mijn zoon heeft nu antibiotica en dan moet het ergste besmettingsgevaar binnen een paar dagen voorbij zijn. Wat de evt gevolgens vd baby zijn weet ik niet. Mijn man is n.l. met hem naar de arts geweest en had dat niet gevraagd. Maar goed... geluk bij een ongeluk dat ik nu overtijd loop.

Groetjes!

Terug
Bovenaan