Geschrokken

Vanmorgen lag ons dochtertje op de bank te bellen met een tante. Zie ik ineens dat de binnenkant van haar bovenlip vast zit tussen haar 2 voortanden. Ik dacht, 'he, wat is dat?'. Dus goed gekeken en er zit een behoorlijk stukje bovenlip vast. Met een tandenborstel, wattenstaafje, hand, etc geprobeerd het er van tussen te schuiven, maar dat ging niet lukken. Ondertussen mn moeder aan de telefoon en het leek haar ook niet goed. Dus de HA gebeld. Weet je wat de assistente zei 'ik zou me er maar niet al te druk om maken. Er zijn kindjes met vastgegroeide vingers.' Pfff.... Nou ja. (Vertel mij was, ik ben me rot geschrokken.)
Mag toch vanmiddag nog langskomen. Okay, bij de minst favoriete HA. Ik denk dat ze het los moeten snijden en trekken, maar omdat het haar lip is verwacht ik een bloedbad. Jakkes! Ik ben helemaal geen held wat dat betreft! (Zie mezelf al onderuit gaan terwijl zij me nodig heeft...)
Terwijl ik aan het bellen was, ging ze lekker doktertje spelen. Haha.

Ik ben benieuwd en zal blij zijn als ik vanmiddag weer heelhuids thuis kom.

Ojee wat vervelend ik ben zelf ook geen held op sokken zo gezegd maar als het om je kinderen ga ben je er wel voor ze.Ik kan ook absoluut niet tegen bloed maar dat zet je vanzelf aan de kant althans mijn ervaring dan als er iets met ze is is niks belangrijker dan dat het goedkom.
Succes voor vanmiddag we horen het wel hoe het is gegaan.sterkte

groetjes lisette

Hoi Jannetje,

Hoe is het gegaan bij de huisarts?

Ik kan me van mezelf nog herinneren dat er zo rond mijn tweede jaar bij de tandarts een velletje tussen mijn lip en tandvlees (boven mijn voortanden) is losgesneden. Volgens mij noemen ze dat velletje een lipriempje. Ik heb het zojuist nog even nagevraagd bij mijn moeder, zij kon ze herinneren dat het zo geregeld was en dat ik er ook bijna geen last van heb gehad. Geen bloedbad dus.
Hoop dat jij inmiddels duidelijkheid hebt.

Groetjes,
Janneke

Na een half uur gewacht te hebben, waren we dan aan de beurt. Ze was lekker aan het spelen.
Maar inderdaad een lipriempje. En hij vond ook haar tong te vast. Hij had het de laatste 10 jaar niet meegemaakt en wist ook niet wat hij er mee moest. Dus hij gaat literatuur raadplegen en deskundigen bellen en dan mag ik volgende week terug bellen.

Hoop wel dat er wat aan gedaan wordt, omdat ze echt een spleet heeft tussen haar 2 voortanden.
Dit moet er al zitten sinds ze geboren is, volgens hem. En vindt het dom van mezelf dat ik dat nooit gezien heb!!!
Alvast wel tegen mn man gezegd, dat als er iets moet gebeuren, hij zn agenda moet trekken... haha.
Wel fijn dat het schijnt mee te vallen, Janneke. Stelt me wat gerust.

Ze zit nu bij me op schoot en je zou denken dat ze kan lezen. Kletst over lip en wil niet. Zit in dr mond te frunniken. Haha...

Hoi,

Maar zit de lip nu tussen haar tanden vast of is het zo´n stukje waar janneke het over heeft??
Lijkt me toch dat dat met tanden poetsen opvalt als het echt tussen de tanden zou zitten?!?
Ik heb er iig nog nooit van gehoord, wel van een te strak tongriempje en dat ze dat soms een beetje inknippen..
In de mond lijkt een kleine bloeding al snel groot, maar als je dat eng vind kun je misschien beter je man laten meegaan,,haha zou idd lullig zijn als jij onderuit ging,,haha,,
Wel fijn dat je dokter eerst gaat kijken hoe en wat hij moet doen en niet zomaar wat aanrommelt, hopelijk valt het allemaal mee! maar kan me voorstellen dat je er van schrikt..
Succes ermee

Gr MJ

Hoi MJ,

even forum-tijd...
Het is dus i.p. hetzelfde als waar janneke het over heeft, maar dan een hele forse.
Nu zit het aan de bovenkant en dat is altijd een strijd met tandenpoetsen. (Toen ze 1 was, kwamen ook pas haar eerste tanden door.) Dus we beginnen met tandenpoetsen altijd onder en dan boven de kiezen en dan pas die tanden, omdat dan dr mond op slot gaat...

De dokter belde terug en moet het een keer aan de tandarts laten zien. Die moet dan beslissen of er wat mee moet gebeuren. Als het 'behandeld' moet worden, moeten we naar de kaakchirurg (zei de HA).
Lijkt me wel een goed idee om het ergens anders te doen dan waar ze jaren heen moet.
Had geen haast, dus even kijken wanneer we het gaan doen.

Terug
Bovenaan