Geslacht fout hebben????

Goededag   dames,,

Ik heb raar gedroomd vannacht   en wil het voor de zekerheid toch even vragen hier...

Ik wil weten hoe vaak het ongeveer voor is gekomen dat ze   gezegd
hebben dat het bv   een meisje   is.. en ook goed de 3 streepjes te zien
zijn...   Maar bij de geboorte toch een jongen bleek te zijn!..

Is dit iemand over komen?   Want ik droom er steeds over   en ga me nu
wel zorgen maken want ik heb alles gekocht in roze en   hebben geen
jongens naam..

De kaartjes zijn al besteld   enz...

Wie kan me van me zorgen verlossen!!!!!!

Ik ben   35 wk zwanger van de 2de.

Hoi Wilma,

het komt helaas voor dat ze het verkeerd zien welk geslacht het is. Afgelopen week sprak ik iemand en op de 20 weken echo was het toch echt een meisje en met 27 weken heeft zij een pretecho gemaakt en daar was het toch zeer overduidelijk een jongetje.
Over het algmeeen hebben ze het goed, maar in een aantal gevallen toch ook echt niet.
Ik weet niet of je nog een pretecho kan laten maken of dat op de verloskundige praktijk een echo apparaat is waarmee ze het voor je kunnen zien?
Succes,
Stanneke, 39,2

Ze kunnen er echt wel naast zitten hoor. Bij onze buren dachten ze 4 jaar geleden ook een jongen te krijgen. De buurman roept op de video heel enthousiast, daar is ie dan, onze zoon. Nou dat bleek dus toch echt een dochter te zijn!

Syl

Ja hier was het net zo.
Door eerdere vroeggeboorte van onze 2e werd er bij de 3e iedere week een echo gemaakt, en vanaf 20weken was het steeds een meid volgens de gyn. We hebben zelfs een echo foto waarop een pijn de 3 puntjes/vlekjes aanwijst en er staat bij vagina.
Maar toen met 36weken ons kindje geboren werd was het toch echt een zoon. We hadden na al die overtuigende echo's niet eens een jongens naam en hij moest in een creme meidenpakje met strik mee naar huis, wara we hem heel snel hebben omgekleed in babykleertjes van zijn broer.

Gr Brigitte, mama van
Lars (16-03-2001) Tymo* (13-02-2003) Ivar (17-03-2004)

ik vraag me af of het recentelijk nog iemand overkomen is? Ik vraag me dat af omdat volgens mij de echoapparatuur steeds beter word. Dit keer gingen ze iets meten in de hersenen wat ze de vorige keer (in 2004)  nog helemaal niet konden zien.

Ik geloof dat ik niet meer bijkom van het lachen als ik beval en er komt een jongetje tevoorschijn, ik verwacht namelijk een meisje en ben helemaal los gegaan in het kopen van dingen want mijn vorige was een jongen. Ik heb op een paar speciale pakjes na ook niks meer in kleine maatjes van hem. Dus nu maar hopen dat ze het goed gezien heeft, maar ik heb er wel vertrouwen in.

hoi,
de fout wordt ook niet gemaakt door de echo apparatuur maar door de echografist die de echo maakt. Die kijkt niet goed, of interpreteert niet goed of het is soms gewoon lastig te zien helemaal als ze 20 weken zijn.

groetjes,
Stanneke, 40 weken

Ik heb helaas wel eens gehoord dat ze er bij iemand twee keer naast hadden gezeten. Bij de eerste was de babykamer helemaal roze en waren er alleen maar meidenkleertjes aanwezig toen er een jongetje kwam. Een paar jaar later werd dit stel weer zwanger en werd de babykamer helemaal blauw gemaakt. Die mensen gingen ervan uit dat er bij hun toch niet twee keer dezelfde fout gemaakt zou worden. De meidenkleertjes waren ondertussen weggegeven, er zou toch nooit meer een meid komen! Bij de bevalling was het... een meisje. Ik zou er nooit helemaal vanuit gaan dat ze het goed gezien hebben.

Groetjes Ilona

nee ok maar als de appartuur beter is, is het ook duidelijker te zien voor degeen die die echo maakt en worden er misschien wel minder fouten gemaakt, zo bedoelde ik dat.

Terug
Bovenaan