Geslacht in envelop... hoe verleidelijk!

Ik had besloten niet te willen weten wat het geslacht van de baby is. Mijn man wil het juist wel heel graag weten. De oplossing van de verloskundige bij de 20-weken echo: ik doe een briefje in een envelop, dan kunnen jullie het samen uitvechten.
En nu de -nog dichte- envelop in mijn bureaulade ligt word ik toch wel ineens heel nieuwsgierig en is de verleiding groot om erin te kijken. Ineens lijkt het me toch wel handig om te weten, ivm namen, kleertjes, noem maar op.
Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft toch gekeken? Wie niet? Bij wie wist de man het wel en jij zelf niet? Ging dit goed, of heb je het toch aan hem kunnen merken..?
Groetjes, Renske
20w+4d

Als ik je verhaal zo lees denk ik niet dat het handig is dat je man het wel weet en jij niet. Je gaat hem denk ik allemaal vragen stellen en op zijn gezicht letten enz. Volgens mij ben je een beetje te nieuwschierig...(niet verkeerd bedoeld hoor, ik kan het me namelijk erg goed indenken!!) Maar je kunt het toch ook als verrassing houden voor iedereen behalve jullie? Of ik zou de envelop verbranden dan heb je geen keuze meer ook...
Succes in ieder geval, bij ons het het helaas andersom en ik heb dan toch maar toegegeven aan het feit dat ik het na 40 weken pas zal weten.

Gr. Dabanne

Ik heb het niet meegemaakt...mar ik geloof dat ik me niet zou kunnen inhouden!!! Wij hebben gelukkig niet zo'n enveloppe liggen...wat en dilemma!

Succes met de keuze!

Groetjes Petra, mama van (bijna) 4

zo ver ben ik nog niet, maar mijn kerel wil het ook weten en helaas als hij het weet weet de hele wereld het, dus ik ook. maar ja om tegen hem te zeggen dat hij het niet mag weten kan ik niet over mijn hart krijgen. dus met 20 weken krijgen wij het samen toch te horen. en ach anders die spanning, zou er gek van worden denk ik, net als jij

Verscheuren die envelop! Het is zo bijzonder juist dat je het NIET weet. Ook dan besef je pas dat het ook helemaal niets uitmaakt. Na de geboorte van mijn dochter heeft het dik een kwartier geduurd voordat ik vroeg: wat is het eigenlijk? Ik vond dat juist heel spannend. Dat neemt niet weg dat ik natuurlijk tot aan het laatste moment enorm nieuwsgierig was! En nu weer......ik ben nu 8 weken zwanger en wil weer niet weten wat het is. Maar goed, ieder zijn ding. Als je het niet meer uithoudt zul je hem toch moeten openen! :)

Hoi wij hadden ook een klein briefje bij de 20 weken echo en we zaten nog niet in de auto en we hebben gekeken.
Vonden het zeer verleidelijk.
Ik zou er niet tegen kunnen als mijn man het wist en ik niet.
Je gaat dan toch opletten wat hij zegt ect.
Vind het ook leuk dat het nu ons geheim is.

Succes ermee.

bij onze eerste wou mijn vriend het ook zooo graag weten,naja hij had gewoon pech! ik wou het absoluut niet weten en wat was dat spannend zeg! ik had toen nog geen 20weken echo..en had een pretecho laten maken en het bureau had toch een echo gemaakt van het geslacht zodat wij het niet zagen en na de geboorte kregen we die opgestuurd. nu bij nummer 2 wouden we het wel weten ivm de spullen die ik nog van mijn zoontje heb enzo..ook vind ik de kleding nu niet veel meer neutraal tegenover 4 jaar geleden! je moet goed zoeken tegenwoordig.
nog heel veel succes met de beslissling wel of niet ;-)

Terug
Bovenaan