<p>Deze week staat voor ons de 20 weken echo op het programma. Dolblij natuurlijk dat we überhaupt weer een keer zover hebben mogen komen in de zwangerschap en in eerste instantie nieuwsgierig naar of de kleine lichamelijk in orde lijkt, en ik ben er 100% van overtuigd dat we hoe dan ook gelukkig zullen zijn met een kindje erbij. Nu zit ik echter wel een beetje met twijfels over eventueel het geslacht laten bepalen bij de 20 weken echo. Bij mijn zoontje hebben we het nooit laten bepalen, dus het was een verrassing bij de geboorte. Nu we al een zoontje hebben hebben mijn man en ik toch wel duidelijk een voorkeur voor een meisje, waardoor ik bang ben dat ik er tijdens de zwangerschap wel enige tijd teleurstelling over zou voelen als het geen meisje is deze keer, terwijl ik denk dat ik daar bij de geboorte veel minder last van zou hebben (als je kan knuffelen en gewoon op slag verliefd bent op je kindje zegmaar en bovendien veel te druk bent met alles wat er bij een kleintje komt kijken om er veel bij stil te staan hoe het anders zou zijn geweest ofzo). <br /><br />Ik ben dus op zoek naar ervaringen van ouders die niet hun voorkeursgeslacht kregen tijdens de zwangerschap en ook van ouders die daar pas achter kwamen bij de geboorte. Kon je je er snel overheen zetten? <br /><br />Ik twijfel nog heel erg, het ene moment denk ik: we houden het weer een verrassing (ook voor onszelf dus), het andere moment denk ik: het zou ook leuk zijn om het wel te weten.</p>