geslacht met 20 wk echo?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Over 2 weken hebben wij de 20 weken echo. We hebben al een zoontje van 21 maanden en ik zou er heel heel graag een meisje bij willen.
Mijn vriend wil niet weten wat het wordt. Ik vind het ook het leukste om het niet te weten maar eigenlijk ben ik veel te nieuwsgierig dit keer (bij de eerste wisten  we het ook niet). En misschien ben ik heel stiekem ook wel een beetje bang dat ik teleurgesteld zal zijn als het geen meisje is. Bij mijn eerste dacht ik eigenlijk dat het een meisje zou worden en dat bleek een jongen. Niet dat het nu wat uitmaakt, ik ben dol gelukkig met mijn lieve super kerel. Maar een meisje er bij zou ik wel heel leuk vinden.

Zou het toch beter zijn om naar het geslacht te vragen over twee weken?

En als we besluiten om het niet te vragen dan ga ik wel heeel goed opletten of ik wat zie.
Maar ik weet eigenlijk niet waar ik op moet letten.....wie weet hoe je kunt zien of het een jongetje of een meisje is op de 20 weken echo?

Groetjes van een super nieuwsgierige mama3007.

Hey nieuwschierige mama!

Spannend hoor de 20 weken echo, het is echt hartstikke leuk.
Ook wij zijn uiteraard super nieuwgierig, maar willen het absoluut niet weten... Het heeft voor ons geen toegevoegde waarde om nu al te weten of het een jongen of meisje is. We weten dat het (voor zover op de 20 weken echo te zien was) ons 2e kindje gezond is. Dat vinden we super nieuws om te horen en of het dan een jongen of meid is??? Maakt ons niet uit.... Als het maar (hoe cliche ook...) gezond is. Onze eerste is een jongen trouwens. Mochten jullie het weten en het is een jongen.... veranderen kun je het toch niet....
Wel zou ik het goed met je man overleggen. Ik ben van mening.. samen weten of samen niet weten... maar dat is ieders zijn keus!

Geniet van je echo en vooral je zwangerschap.. Het is zooooooooo leuk!

hoi hoi

hier een mama die het niet kon laten onze eerste was een jongetje en nu 28 weken zwanger van een meisje.....
ja lastig als je het niet weet wat je wilt ik wilde per se weten of ik nu een meisje kreeg en ben dolblij dat het een meisje wordt!
succes

Hoi Mama30,

Ik vind dat je gelijk hebt hoor, gezond is het belangrijkste. En ik vind die opmerking van wat je zegt....'je kunt het toch niet veranderen' wel een hele goeie.

En verder ben ik het ook helemaal met je eens dat je het of samen wel, of samen niet moet weten. Ik zou het niet kunnen dat ik heb bv wel weet en mijn vriend niet. Dat lijkt me erg raar.

Maar goed....ik ben gewoon mega nieuwsgierig...hihi. Het is inderdaad helemaal leuk!

Als ik straks de 20 weken echo krijg dan wil ik heel graag weten wat het word,maar wij willen het wel voor onszelf houden.Heb zelf ook een zoontje en wil supergraag een meid alhoewel een jongen net zo welkom is.

ik duim voor een dochter voor je hihi

groetjes!!

Over 2 weken hebben wij onze 20 weken echo, ik kijk er ook helemaal naar uit.

Mijn vriend en ik hebben vanaf dag 1 al onafhankelijk van elkaar gezegt dat we het willen weten. Veel mensen vragen dit ook aan ons. Tegenwoorig is mijn antwoord; Ik been geen surprice ei, dus natuurlijk willen wij het weten.
Iedereen kan er goed om lachen, waarschijnlijk vertellen we het ook de famailie wat het word. Waarschijnlijk word het te moeilijk om het geheim te houden. 9 Weken de zwangerschap verzwijgen was al moeilijk genoeg.

Heelijk straks maar over 1 naam na te denken en je weet wat voor soort kleertjes je wil kopen. De kamer is de kleur al van bepaald dus dat is niet zo jongens of meisjes kamer.

Zolang je niet zeker weet of je het wel wilt weten kan je de echoscopist dan ook vragen ALS ze het zien dit op een briefje te schrijven en in een envelop te doen voor jullie. Dan kan je altijd thuis nog besluiten of je het wel of niet wilt weten.

Wij wisten het bij de (nu nog) jongste wel en ik vond het hartstikke leuk om te weten! Heb toen ook een pakje op kleur gekocht ook al was het weer een knul... in de kleine maatjes hadden we allen maar neutraal spul en vond het veels te leuk om iets in het blauws te hebben. Voor de rest toen niks gekocht en het eerste pakje was gewoon neutraal, want ze zullen er toch maar naast zitten .

Nu ben ik 13+6 zwanger van de 3e en als ze het kunnen zien willen we het graag weer weten.

Overigens krijgen wij een extra uitgebreide medische echo vanwege verhoogd risico open rug en ik wil sowieso eerst weten of het kindje gezond is (dat vond ik de vorige keer ook van belang.... vertel me eerst maar of de vitale dingen goed zitten).... pas als ik die geruststelling heb en als ze het tegenkomen...vertel het me dan ook maar! En als het weer een jongen is?!? Dan ga ik weer iets blauws kopen .

groetjes,
Marije

Hoi!

Vorige week 20wk echo gehad! Ik was zoooooo opgelucht en blij dat t er allemaal goed uitzag! Ik vermoedde een jochie (Ik heb r al 2!) en ik zou verbaasd zijn als t een meisje was. Maar babyboy liet overduidelijk zijn geslacht zien!!!!!! Het  zou niet te verbergen geweest zijn als we t niet zouden willen weten...  Ik vind t een beetje sneu voor m'n man die altijd al hoopte op een dochter... We zijn dol op onze jongens hoor! En t heeft zo z'n charme zo'n 'mannen'wereld....
Leuke meisjeskleding koop ik wel voor m'n nichtje van bijna 6mnd!

groetjes,Priscilla, proud mama...

Terug
Bovenaan