Geslacht van je baby geheim houden

<p>Het geslacht van onze baby willen mijn man en ik geheim houden voor de rest... Ik ben daar niet goed in hihi, heb zelf even overwogen om het zelf niet te moeten weten maar kon het niet :love:</p><p> </p><p>Nu had ik gisteren een gesprek met mijn vader en die sprak de hele tijd in hij-vorm, ik zei dan 'of zij...' toen zei hij heel serieus dat hij het geslacht wist, aan mijn gezicht zag hij dat ik schrok.. mijn man zei bij thuiskomst 'je zag aan jou dat hij gelijk had, jij bent slecht in zwijgen en liegen' bedoelde ie niet slecht natuurlijk hihi maar ie heeft gelijk.</p><p> </p><p>Nu zou ik dat graag nog ombuigen maar dat zal niet meer lukken denk ik? Jammer dat hij mijn keuze niet respecteerde dat ik het niet wil zeggen vind ik wel wat jammer.. </p>

Hoe meer je t geheim houdt, hoe meer mensen ernaar gaan gissen. En denk maar zo dat doen ze puur uit enthousiasme. T geheimhouden zal ook niet makkelijk zijn. Wij hebben t daarom ook gewoon verteld haha.
Heel veel succes en geniet van je zwangerschap!

Wij weten het nu 2 weken en houden het ook geheim. Wij hebben een koosnaampje bedankt, zodat we niet over hij of zij hoeven te praten. Wanneer mensen beetje gevaarlijke vragen stellen negeer ik dat gewoon of zeg ik "tja wie weet he". Gewoon beetje afslaan en algemeen houden. Als mensen over hij of zij praten dan laat ik ze dat gewoon doen, opmerkingen als "het kan ook een hij of zij zijn", zijn vaak wat uitlokkend haha.

Oh wat vervelend zeg. Tegen anderen maar zeggen dat jullie het ook niet weten? Je verspreekt je wel snel inderdaad, heb ik bij meerderen meegemaakt .Wij wisten het echt niet maar dat dan niet willen geloven en inderdaad zo reageren om een reactie uit te lokken. Zo ontzettend jammer.
Weer ombuigen, tsja. Op een gegeven moment een mutsje in de verkeerde kleur kopen en erbij leggen als je wat neutrale kleren laat zien? Of inderdaad de baby gewoon standaard 'de baby' noemen. Raak je ook snel gewend aan

Wij wisten het geslacht van onze baby, maar hebben tegen iedereen gezegd dat wij het niet wisten. Zo gingen mensen ook niet vissen en opletten. Voor de 20 weken echo zei ik al dat ik dacht dat het een meisje werd een dat heb ik volgehouden. Hebben ook een meisje gekregen, maar iedereen had verwacht dat het een jongen zou worden. 

Wij wilden het ook graag weten en voor onszelf houden. We zijn alleen te enthousiast geweest met het vertellen dat we een geslachtsecho gingen laten maken??‍♀️. Beetje dom natuurlijk want mijn moeder bleef vissen: ‘wanneer heb je de volgende echo?’
We zijn drie keer terug geweest omdat ze er telkens niet goed voor lag en het te onduidelijk was. De laatste echo hebben we wel verzwegen. Ook wij zijn een open boek en kunnen dus weinig verzwijgen. Maar mijn vriend en ik hebben gekozen om familie en vrienden wel het geslacht te vertellen. Dus na de echo zijn we bij onze ouders op bezoek gegaan. En daarmee viel er een last van onze schouders. 
We hebben het wel persoonlijk aan een klein groepje mensen verteld. En bewust niet op social media. Gewoon omdat we vinden dat niet alles daarop gedeeld hoeft te worden. 

Oja, moraal van mijn verhaal:
doe wat voor jou goed voelt! Wil je het niet zeggen, laat dat dan duidelijk zijn. Zo zijn wij heel duidelijk dat we haar naam voor onszelf houden. En mijn ouders komen wel regelmatig met suggesties, maar krijgen daar van ons geen reactie op.

Hoi!
Heel herkenbaar ?. Wij houden het nu al 13 weken voor ons. Het grappige is, is dat 98% het fout denkt ?. 
Ik kijk expres naar meisjeskleding en bestel jongenskleding online. Dit is onze 2e en het wordt weer een knul, dus heb gelukkig nog veel van de 1e ?. Nog 45 dagen en dan mogen we het EINDELIJK wereldkundig maken.
Het gaat ons gelukkig goed af. Alleen mijn moeder en zusje pesten mij als ik iets zou zeggen. Zo van zie je wel, het is toch een meid, of toch een jongen?! Mijn nicht die het geboortekaartje maakt dus er heilig van overtuigd dat het een meisje wordt. Die heeft op alle opzetjes meisjesnamen gezet ?. Wel trouwens allemaal beginnend met de lette J. Ook de beginletter van onze gekozen naam ?.
Wij hebben het bij onze eerste ook niet verteld. Mijn moeder bleef toen doorzeuren dat ze het ook wilde weten. Heb haar toen verteld dar ik het niet tof vond dat ze onze keuze niet respecteerde. Uiteindelijk heeft ze zich erbij neergelegd. Ik zou het dus gewoon bespreekbaar maken.
Heel veel succes met de geheimhouding, had zal in de loop der tijd toch steeds makkelijker gaan.
Liefs

Terug
Bovenaan