Geslacht zien met 17 weken????

Ik moet as donderdag weer naar de gyn. Nou zijn we erg nieuwschierig, maar ik vraag me af of ze met 17 weken het geslacht van onze tweeling al kunnen zien.
En weten jullie of de screeningsecho van 20 a 21 weken uitgebreider is als alle echo's die ik nu iedere controle krijg? Nu bij de poli afspraken maakt een echografiste de echo. Ze meet de tweeling op en kijkt hoe ze het doen. Wat houdt een screeningsecho dan verder nog in?
 
Hoi Fioon

Of ze het geslacht al kunnen zien, hangt voornamelijk af van hoe je kindjes liggen. Technisch gezien zou het al zichtbaar moeten zijn, maar de vraag is natuurlijk of je kindjes allebei met de beentjes open willen gaan liggen.
Een screeningsecho is inderdaad veel uitgebreider dan een gewone controle-echo. Ze kijken dan natuurlijk ook wel hoe groot je kindjes zijn, en of ze het goed doen, maar daarbij bekijken ze ook heel gedetaileerd het hartje, de blaas, de niertjes, de maag, en eigenlijk alles wat er maar gecheckt kan worden. Ze onderzoeken hoeveel grote bloedvaten door de navelstreng lopen, ze gaan de ruggengraat na, kijken of het maagje al gevuld is, tellen misschien vingertjes en teentjes, en als je dat wil zeggen ze ook welk geslacht je kindje heeft (als hij/zij dat wil laten zien natuurlijk). Zo'n echo duurt wel wat langer dan de gewone echo, wel 20 minuten tot een half uur. Bij jou misschien nog langer omdat het ook om 2 kindjes gaat.
Veel succes bij de echo, en als ze het nu nog niet kunnen zien; heb je over een paar weken op je screeningsecho zeker nog kans genoeg om het te bekijken!

Groetjes,
Marian
 
hoi fioon

bij mij konden ze het geslacht al zien met 14 weken en het waren 2 jongens eeneiig
ze zijn nu 5,5 maanden.  
de sceening echo vond ik echt geweldig zo'n mooie beelden en nemen echt de tijd met zo'n echo. ik weet niet of je een eeneiige og een tweeeiige 2ling krijgt.
maar bij mij was het zo omdat het een eeniige 2ling is kan als er een afwijking is dat bij allebij zijn. ze checken alles van top tot teen. hersentjes, hartjes, lever nieren en natuurlijk de groei. de gyn haalde het gezichtje zo dicht bij dat het wel een 3d echo leek. ik zag hem zo mooi gapen en door de oogjes vrijven echt een wonder.
bij mijn was alles gelukkig goed alleen ze scheelde 1 cm in lengte .
het zijn nu 2 prachtige mannen maar de lengte en het gewicht scheelt nog steeds net zo veel als bij de geboorte
maar ik wens je nog een fijne zwangerschap

groetjes kristel 2lingmama
 
Terug
Bovenaan