Geslachtsbepaling bij 14 weken?

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben morgen precies 14 weken en heb dan meerdere afspraken in het ziekenhuis. O.a. bij de echoscopiste en verloskundige.<br />Nu werd ik toevallig vandaag getipt, dat het mogelijk is, om bij 14 weken het geslacht te kunnen zien op de echo.<br /><br /></p><p>Heeft iemand hier ervaring mee en hoe betrouwbaar is het?</p><p> </p>

Wij hebben de gezichtsbepaling laten doen bij 13 weken en 6 dagen. Toen was het overduidelijk te zien: een jongen. En inderdaad, er ligt hier nu een klein mannetje te slapen.

Bij ons dachten ze met 14 weken (en zelfs nog met 19 weken) een meisje. Maar met 20 weken en alle volgende echo's was toch echt heel duidelijk te zien dat er een jongetje in m'n buik groeit hihi. 

Met goeie apparatuur en goeie ligging van het kindje moet het te zien kunnen zijn. Foutjes komen wel af en toe voor, zoals je leest. Het is aan de vroege kant maar het kan wel!

Wat StephW zegt! Al was er bij ons wel echt heel duidelijk te zien dat het een meisje was! (En nu ligt hier een klein meisje te slapen ;))

Hi Noa,
Wij hebben een geslachtsbepaling laten doen bij 14 weken en 2 dagen en het was niet te missen, een jongetje :) dus het kan zeker! Ik ken wel iemand waarbij ze bij 13 weken een jongetje zeiden en twee weken later zagen ze duidelijk dat het toch een meisje was. Het kan dus zijn dat het nét te vroeg is, maar grote kans dat het al goed te zien is, leuk hoor!

Wij hebben geslachtsbepaling nu gepland staan met 15 wkn... wel bij echocentrum. 
Maar neem aan dat het over algemeen toch wel betrouwbaar is. 
Maarja zoals we hier boven lezen worden er ook wel eens "foutjes" gemaakt of niet goed gezien idd. 

Hopelijk heb je morgen een mooie duidelijke echo.

Grtz

Wij hebben ook met 14 weken de geslachtsbepaling gedaan. En het was heel duidelijk te zien. Wij krijgen een meisje! 
Ben benieuwd wat jij krijgt. Succes!

Terug
Bovenaan