geslachtsbepaling in 2D altijd duidelijk?

A

Anoniem

Guest
hallo,
ik ben momenteel 16 weken zwanger en wil over een week of 2 een pretecho laten maken om het geslacht te bepalen.maar ik vind het allemaal zo duur.ik wou het dus maar bij een 2D echo houden.maar ik vroeg me af of dit wel duidelijk is of dat ze zich toch nog wel eens vergissen?ik heb een beetje rond zitten kijken op internet en een piemel zie ik nog wel,maar bij sommige echo's van meisjes zie ik die hamburger niet hoor.ik ben zo bang dat ze het bij ons straks verkeerd zeggen.kan ik toch beter een dure 3D-echo doen?wie heeft ervaring?
groetjes kari
ps:ik weet dat er kans is dat de kleine niet goed ligt en je het helemaal niet kan zien.

Hoi Kari,

Ik zou het gewoon even nachecken bij het echobureau waar je naar toe
gaat. Is 18 weken ook niet een beetje vroeg? Ik dacht dat ze met 20
weken met meer zekerheid het geslacht kunnen bepalen. Persoonlijk zou
ik dan liever wat langer wachten.

Krijg je geen 20-weken screeningsecho? Met een beetje geluk kunnen ze
het daar zien heb je geen pretecho nodig, die kun je dan altijd nog
daarna afspreken mocht je het niet gezien hebben.

Judith

Haaaaa die Kari!
Hoe gaat het met je?? Alles goed? Jeetje, 16 weken alweer....dat gaat ook al richting de helft. Spannend hoor!! Voel je je nog goed??
Op je vraag wil ik wel even reageren. Ga je geen 20 weken-echo laten maken? Bij ons vroegen ze toen of we het geslacht ook wilden weten. Zoals je misschien nog wel weet, wilden wij dat toen niet, maar 2 weken later konden we onze nieuwsgierigheid niet bedwingen en hebben we toen alsnog een 2D pretcho laten maken! Bij ons manneke was alles heeeeel duidelijk te zien. Hij lag ook echt met z'n benen wijd. Ik denk dat een meisje altijd iets "onzekerder" is en het zal ook aan de ligging van de kleine liggen of ze het goed kunnen zien.
Bij sommige buro's hebben ze goedkopere echo's waarbij ze alleen gaan kijken naar het geslacht; dan vallen de kosten nogal mee dus. Maar als jet het tijdens de 20 weken echo kunt laten bekijken, kost het je helemaal niks extra's. Maar goed, ik weet dus niet of je die laat doen.
Nou meis, sterkte verder en ik hoor het allemaal wel!! Je gaat hier het geslacht toch wel laten weten, of hou je het helemaal voor jullie saampjes?????
Groetjes, Patricia
31w2d

hoi patricia!!
met ons gaat het keigoed!!ik moet wel kalm aan doen anders krijg ik rugpijn.
ik krijg wel een 20 weken echo(met 21 weken,loop een weekje achter bij de vk).maar ik dacht als we ervoor alvast gluren en dan bij de vk nog een keer hebben we dubbelcheck.
ik ga idd voor de korte pretecho,alleen geslachtsbepaling.= 25 euro.maar dat is dus 2D.maar bij jou manneke was het dus goed te zien.hoe gaat het met jullie?al een dikke toeter?bij mij begint het nu echt te komen.loop nu in afzichtelijke slobberbroeken.maarja,eigen schuld,ik ben te krenterig om een dure broek te kopen hihi.

groetjes kari

quote: Juup reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-08-2006 10:01:41'));

Hoi Kari,

Ik zou het gewoon even nachecken bij het echobureau waar je naar toe gaat. Is 18 weken ook niet een beetje vroeg? Ik dacht dat ze met 20 weken met meer zekerheid het geslacht kunnen bepalen. Persoonlijk zou ik dan liever wat langer wachten.
Krijg je geen 20-weken screeningsecho? Met een beetje geluk kunnen ze het daar zien heb je geen pretecho nodig, die kun je dan altijd nog daarna afspreken mocht je het niet gezien hebben.

Judith

hoi judith
vanaf 16 wk kun je het geslacht al zien.maar niet altijd even duidelijk.dus 18 wk lijkt me aardig safe.en als ze het niet kunnen zien mag je nog een keer terugkomen.en met 21 wk heb ik de 20 wk echo,dan hebben we het 2 keer gezien en dan hopelijk zekerheid.

Hier gaat het ook z'n gangetje, al vind ik het allemaal wel zwaar worden. Heb ook een enorme buik en draag nu zelfs regelmatig zo'n verstevigende buikband. Ik loop 2x per week bij de fysio voor mijn rug, want ik kom bijna niet meer vooruit. Gelukkig hoef ik nog maar 2 weken te werken (na deze week), voor mij zijn dat 6 dagen! Heeeeeeeeerlijk, dan ga ik heeeeeeel lang slapen!!
Ik heb best wel wat zwangerschapskleding gekocht; ook wat miskopen, wat een beetje jammer was, want ik had 2 redelijk dure broeken (Noppies) gekocht en die kon ik na 25 weken ofzo al niet meer aan. Met zo'n ellendige band onder je buik; dat zat bij mij voor geen meter. Mijn vriendin is zwanger van de 1e en loopt 4 weken achter op mij, dus die heb ik er blij mee kunnen maken.
Koop dus inderdaad niet te veel, maar ja, om nou steeds in hetzelfde te lopen......
He meis, succes verder en ik hoor je wel weer!
Patries

2d, 3d of 4d schijnt niet zo gek veel uit te maken voor de juistheid van het antwoord of het kunnen zien van het geslacht. De kans dat de geslachtsbepaling onjuist is is zo'n 5%, oftewel 1 op de 20 vrouwen krijgt een antwoord dat onjuist is. Dus daar moet je even rekening mee houden. En daarnaast  kan het zijn dat het moeilijk te zien is omdat het kindje verkeerd ligt... Maar je kunt het natuurlijk altijd gewoon proberen.

veel plezier bij de echo,
Janneke

Even over die screeningsecho: heeft iedereen daar recht op, en wordt het vergoed?
Ik hoor iedereen altijd maar over verschillende echo's praten bij de VK of dat ze doorgestuurd worden voor een echo, ook als er niks medisch is.
Dat is dus niet bij alle VKpraktijken zo. Maar als ik er recht op heb, dan wil ik het ook natuurlijk!

Terug
Bovenaan