Geslachtsbepaling met 13 weken

Hi!

Ik ben nieuw hier, dit wordt ook mijn eerste bericht!
Afgelopen maandag heb ik de 13-weken-echo gehad, ik was toen ook precies 13 weken zwanger.
Volgens de arts krijgen we een zoon (mijn man vroeg of hij toevallig kon zien wat het wordt); hij gaf aan dat het zoooo duidelijk was dat hij dit wel durfde te zeggen. Al zit er een standaard foutmarge in van 5%.

Maar... kan dit eigenlijk wel? Iedereen die ik dit vertel zegt dat het onmogelijk is / dat het echt niet kan / dat het nog laaaang niet te zien is..
Maar ja, ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n arts wat uit zn nek kletst??

Wie heeft hier ook ervaring mee of weet hier meer vanaf?

Groetjes en bedankt voor jullie reacties!

Ik vind het ook nog vroeg. Vanaf een week of 16 heb je meer zekerheid. Met 13 weken is er weinig verschil tussen een jongen en een meisje. Maar als expert weet je idd waar je op moet letten. Ik heb begrepen dat het bij een meisje meer naar  beneden wijst en een jongen meer omhoog is gericht. Tevens is er bij een jongen dat lijn (weet niet hoe het heet) dat tussen zijn testikels en anus loopt zichtbaar.  Maar idd of een pretecho laten maken vanaf de 16e week of nog een keer vragen tijdens de 20 weken echo en dan heb je meer zekerheid.

Grt Jacy

Het kan wel hoor. met 13 weken staat het bekken van je kindje idd omhoog bij een jongetje, en omlaag bij een meisje. Als je elke dag echo's maakt, en er dus al duizenden gezien hebt, lijkt het mij dat je dat verschil op een gegeven moment echt wel ziet.

Een collega van mij was zwanger van een drieling, en die kreeg met 13 weken te horen dat ze twee jongens en een meid zou krijgen. En dat klopte ook..... (en ik kan me zo voorstellen dat het met drie baby's in de buik nog lastiger te zien is!!!)

Pauline

Wij wisten het ook al met dertien weken! Mijn vriend heeft het bij de termijnecho gevraagd, ze zei toen dat ze het niet zeker wist en dat we het bij de twintigweken echo nog maar eens moesten vragen. Bij de twintigweken echo zeiden ze toen precies hetzelfde.

Hoi!

Dankje voor al jullie reacties!
Het blijft een rare kwestie vind ik zelf, ik kan niet goed geloven dat die arts gelijk heeft.
Misschien omdat we altijd gedacht hadden een meisje te krijgen.

Maar nogmaals; van de andere kant.. waarom zou een arts het zeggen als hij het niet zeker weet? Hij gaf duidelijk aan heel zeker van zijn zaak te zijn en hij heeft al jarenlange ervaring.

We zullen zien, vandaag over 4 weken hebben we opnieuw een echo!

Hey,

Ik denk dat het wel kan, al is het misschien niet 100% zeker.Wij hadden ook de echo, en er werd een jochie voorspeld, met 18,5 weken weer een echo, en ja hoor nog steeds een jochie.Ook de 20/weken echo geeft duidelijk een jochie aan.

Ook bij mijn vriendin was een jochie bij 13 weken voorspeld, en idd het is echt een mannetje geworden...is al geboren haha!

Groetjes Anies

nou ik zou er in ieder geval nog maar niet een kamer op uitzoeken ;) ik wist het bij de eerste met 14 weken, maar in het begin zien alle babies eruit als jongetjes. Ik zou het dus zeker navragen bij de volgende echo :)

Terug
Bovenaan