Geslachtsbepaling, met hoeveel weken bij jullie?????

Hoi Dames,

Ik ben inmiddels 13 weken zwanger en kan niet wachten tot we weten wat het gaat worden!!!
Ik gooi gewoon even een balletje op omdat ik twijfel over met hoeveel weken ik een pretecho zou laten maken om het geslacht te kunnen weten.
Ik weet dat ze aanraden met 18 weken maar ik hoor zoveel verhalen dat er mensen zijn dat het met 17 weken ook al te zien is en bij sommige zelfs al met 16 weken!!!!??
Ik ben erg benieuwd wat jullie me kunnen vertellen!!
Alvast heel erg bedankt!!!

Groetjes Francis

Hey,

Ja denk dat het bij iedereen zowat verschilt...
Ik wou het ook zo graag weten en was zo benieuwd maar bij mij lag het dus altij met het poepje naar ons en het wou zich echt niet laten zien wat het was...
Dan uiteindelijk met 23 weken konden we zien dat het een meisje was,maar er zijn ook meisjes die het al vroeger zien hoor,sommige zelfs nog voor de 20 weken echo...de gelukzakken :)
Dus mss als je babytje niet zo koppig is als dat van mij heb je wel geluk dat je het al vroeger weet hoor..Veel succes
Liefs orchideke

Hoi Tijgertje,

ook ik kon niet wachten om erachter te komen wat het geslacht zou zijn en wilde dus een pret echo doen met de 16 weken, dat was precies vier weken na mijn laatste echo en 4 weken voor mijn volgende echo.
Ik heb gebeld naar 2 verschillende echobureau's en die raadden me echt aan om te wachten aangezien ze het soms wel vroeger kunnen zien, maar niet altijd. Na de twintig weken geven ze je die zekerheid wel, en als het kindje niet meewerkt, dan mag je daarna kosteloos terugkomen.
Ik heb dus maar gewacht.

Groetjes Sharon.

Hoi!

Wij wisten het pas bij 25 weken, bij de 20 weken echo lag ze nl. met haar billen naar voren. We moesten toen een week later terugkomen, omdat ze zo ook het hartje niet goed konden zien, maar ook deze 2e keer lag ze neit goed voor een geslachtsbepaling (gelukkig wel voor alle medische dingen-die waren in orde!)

Wij hebben dus een pretecho laten doen bij 25 weken en dat was echt fantastisch!
Wat ik veel hoor van echo's voor de 20-24 weken, was dat de kleine er uit kan zien als een echte alien, omdat zich nog geen onderhuids vetweefsel heeft kunnen vormen... We hebben echo's gezien die bij het bureau hingen, waarbij dat best scary was en helemaal niet zo leuk....Net alsof er gaten in de baby zaten!
Nadeel van na 25 weken, is dat de kleine niet helemaal meer op 1 echo pas en je dus in verschillende delen moet kijken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Groetjes,

NathalieMS
(38w+6)

ze kunnen pas echt "garantie" geven bij 20 weken anders is de kans dat ze het verkeerd zien nog te groot (een jongetje kan bv nog een meisje zijn als er nog n iets uitsteekt op de echo) echter als ze ballen zien is het 99% van de tijd wel een jongen, onze echoman zegt niets voor 20 weken bij ons hebben ze een uitzondering gemaakt voor mijn moeders verjaardag 19weken en paar dagen bleek duidelijk een jongen, ik zou zoiezo een pretecho laten maken (is duidelijker) en dan laten bevestigen door een tweede echo en ER DAN PAS vanuit te gaan dat het werkelijk zo is :)

hoi hoi
ik deed een pretecho bij 16 weken en toen konden duidelijk zien dat het een meisje werd
bij ons kan een geslachtsbepaling vanaf 16 weken als ze twijfelen mag je terug komen
ik vond trouwens zelf de 3 echo met 16 weken het mooist
ik heb hem ook nog een keer met 26 weken laten doen maar toen zag je het niet meer ingeheel en ook het hoofdje zag je niet goed
succes (ik kon ook niet wachten hoor )
groetjes marina

hoi, wij hebben met de 20 weken echo (was 20+5) te horen gekregen op verzoek dat het een jongen  is, nou zei ze wel dat ze het met de vorige echo al gezien dacht te hebben (13 weken), maar dan kunnen ze het nog niet met zekerheid zegggen. vanaf 20 weken en daarna hebben ze meer zekerheid. echt zeker weten doe je het pas als het bij je op de buik ligt toch!
groetjes linda

Terug
Bovenaan