geslachtsbepaling

Hallo,
Graag zou ik binnenkort willen gaan proberen om voor de tweede keer zanger te worden. Aangezien het me ontzettend leuk lijkt om een "koningspaar" te hebben vroeg ik me af of iemand weet waar ik meer informatie kan vinden over het bepalen van het geslacht (bijv vrijen op bepaalde dagen van je cyclus , het eten van bepaalde producten etc). Ik zit niet te wachten op reacties in de zin van: je moet je schamen en wees blij dat je zwanger kan worden, want natuurlijk ben ik blij en maakt het in principe ook niets uit of je een zoon of een dochter krijgt. Het lijkt me alleen ontzettend leuk om zowel een dochter als een zoon te hebben. En als het niet lukt, dan maakt het ook niks uit. Pfff, jammer dat op dit onderwerp zo'n taboe rust. Ik hoop dat iemand me kan helpen aan een titel van een boek of iets dergelijks...
 
Of je een jongetje of meisje krijgt ligt al vast in de zaadcel. Die bepaald wat het wordt. De vrouw kan in de eicel alleen een x chromosoom kwijt omdat wij nou eenmaal 2 x chromosomen hebben. De man heeft een x en een y chromosoom. Het ligt dus aan hem welk chromosoom er in het zaadje zit. Een x, dan wordt het een meisje, een y, dan wordt het een jongen. Jij kan er dus moeilijk wat voor doen of laten.

Heb wel eens gehoord dat de mannetjes zaadjes wat sneller zwemmen (wat me onwaarschijnlijk lijkt) en als je het dus doet precies voor de eisprong je meer kans zou hebt op een jongen. Doe je het een dag (of 2) voor je eisprong, dan zou een meisje meer kans hebben.

Ik geloof het eerlijk gezegd niet, dus het enige wat je kunt doen is hopen.
 
Hoi Anoniem,

Wat draagt je voorkeur weg? Een zoon of dochter? Mij werd verteld: voor een zoon: veel zout eten (eventueel door middel van capusles die te koop zijn bij de apotheek maar dan moet je wel bv 3 maanden voor je aan het echte werk begint met deze capsules beginnen) Het is mijn apotheker die gezegd heeft dat dit kan (beinvloed het slijm of zoiets) en voor een meisje: veel melkprodukten. Of het helpt: ??? .

Ook werd me verteld dat de mannelijke zaadcellen sneller zijn dan de vrouwelijke maar minder lang leven dus: voor een zoon: de dag van je ovulatie of de dag erna vrijen en voor een meisje de dag of zelfs 2 dagen voor je ovulatie vrijen. Hoe minder je vrijt (neem nu pakweg 2 à 3 maal per week) hoe meer mannelijke zaadcellen er geproduceerd worden. Dit laatste heb ik uit een boek, BABY noemt het. Er staat wel bij dat deze methode NIET wetenschappelijk ondersteund is.

Ik begrijp je volkomen hoor! Wij hebben ook een voorkeurtje voor een zoontje maar net als je zegt, zou het een dochter zijn we zouden even blij zijn!

Succes!
 
Kijk eens op de site van 'zappybaby.be'daar is ook een forum wat gaat over geslachts bepaling. Er staat heel veel op over het dieet van Francois papa. Het meisjes dieet is heel erg zwaar je mag dan bijna niets hebben. Maar bekijk hetzelf maar eens.
 
Ik heb er wel eens wat over gelezen op internet, weet alleen niet meer precies waar. Het was op een gewone site over zwangerschap, dus misschien kun je eens kijken op zwanger.nl of kindjeopkomst.nl enz. Wie weet vind je er daar iets over, maar zeker weten doe ik het niet. Veel succes ermee!!
Groetjes Jacqueline
 
Hoi,
Helaas zijn er echt geen truukjes om hier wat aan te doen. Het is gewoon 50/50 kans! Er zijn legio zogenaamde voorspellingen maar de ene keer komt daar uit dat je een jongen krijgt en de andere keer een meisje. Je weet het pas als je een echo krijgt, en zelfs dan kunnen ze zich vergissen!
 
Niet te geloven dat er nog steeds van die oliedomme mensen zijn die hier in geloven!!

Begin met zo'n iq ajb niet aan kinderen!

En An, zout eten? Gaan de vrouwelijke zaadcellen daar van dood ofzo? Tjonge jonge!
 
Terug
Bovenaan