Geslachtsbepaling

<p>ik heb veel op internet gelezen ivm geslachtsbepaling. Sindskort heb ik een geslachtsbepaling laten doen, op 15w 6d. Mevrouw wist met enkele 2 min dat het een meissie zal zijn. En waren we vertrokken. Voor ons waren de echo beelden te snel en te vaag, oke er waren drie witte strepen.</p><p>Maar nu een vraag te hebben gesteld aan de echoscopist. Mijn vraag was van oke, er is gezegd dat we nu een meissie hebben. Maar de vraag nu is, is dit zeker en voor 100 procent? Daar hebben we niet echt duidelijk antwoord op gehad alleen maar "als we het niet wisten, dan zouden we het ook niet zeggen".</p><p>Maar om achteraf teleurstelling te krijgen. Is mijn vraag of er tegenwoordig nog dat ze er naast zitten met foutieve beslissingen? We hebben geld gespaard voor dit mooie moment, maar de bedoeling is dat we het geld wel op de juiste manier willen besteden. Is het verstandig om nu al alles in roze te bestellen of kunnen we beter wachten en alles neutraal kopen?</p><p>En wanneer weten we zeker dat het een meissie is. Want als ik berichten lees uit 2009, gaat het meestal fout bij het zeggen dat het een meissie is en achteraf een jongen is.</p><p>Alvast bedankt voor jullie reacties.</p>

Ze zitten er bijna nooit meer naast. Bij mij zijden ze ook duidelijk een meisje en het is een meisje. Je kan er zeker van zijn dat t een meisje is

Ik denk ook wel dat je ervanuit kunt gaan dat het een meisje is. Bij twijfel mogen ze t niet definitief zeggen en moeten ze je gewoon terug laten komen.
ik heb mijn geslachtsbepaling ook laten doen met 15 weken en ik moet zeggen dat wij bij een jongetje wel overduidelijk konden zien dat het een jongetje was.  Hij lag eerst met zn benen over elkaar met de navelstreng ertussen. Moest even springen zodat hij wat ging verliggen en dan kon ze t voor de zekerheid nog eens checken. En ja hoor een overduidelijke flinke champignon zoals zei t zelf zij?.
nu 29.6 en bij de echo’s in het ziekenhuis gewoon nog ee s gevraagd van joh wat denk je dat het is en blijkt nog steeds een jongen te zijn dus daar gaan we dan ook van uit!
we zijn wel voor de geslachtsbepaling naar een echopraktijk geweest die los staat  van het ziekenhuis en de verloskundige die zijn vaak wat verder met apparatuur!
maar gefeliciteerd met jullie kleine meid!

Het is nooit 100% zeker... Ik zou nog even wachten met spulletjes kopen tot ze het bij een volgende echo nog een keer bevestigd hebben. Zelf ben ik inmiddels 20+4 weken zwanger. Bij ons zijn de volgende voorspellingen gedaan:
14 weken: meisje, 16 weken: jongen, 19 weken: meisje en 20 weken: jongen. We hebben echo's waarop 3 steepjes te zien zijn. Maar op de 20 weken echo lijkt er toch een piemeltje te zitten hihi. Lekker verwarrend! We durven nog steeds geen spulletjes op kleur te kopen en gaan met 22 weken een pretecho laten maken. 

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Mijn advies zou zijn om een eerste nog eens te bellen naar die praktijk. Schijnbaar hebben Julie geen positief gevoel overgehouden aan deze echo en dit heb je wel zelf moeten betalen. Prima dat dit haar werk is en zij honderd echo's per week doet maar voor jullie is dit een heel bijzonder moment. Dus trek de stoute schoenen aan en meld je onvrede (kan ook per mail). 
Ten tweede: bij mij waren er ook 3 streepjes te zien met 16 weken en nu nog steeds met 32 weken ??. De beelden zijn tegenwoordig zo scherp dat ze er haast niet meer naast zitten. WEL zou ik wachten  met grote uitgaves tot na de 20 weken echo. Je zou nu bijvoorbeeld wat kleine dingetjes zoals kleertjes kunnen aanschaffen of je focussen op meisjesnamen om de voorpret te starten. 
Veel plezier!

* Sorry voor de spelfouten /ontbreken van woorden. Mijn nieuwe telefoon en dit forum zijn niet echt een goede combinatie 

Wat jammer dat jullie geen positief gevoel hebben over gehouden aan de echo. Bij ons werd er niet alleen naar het geslacht gekeken maar werd ze helemaal bekeken en gemeten (weliswaar in 10 minuten tijd, maar toch). Ik zou toch nog even bellen om je ervaring te delen. Wie weet mag je terug komen. Meestal betaal je ook voor een bepaalde tijd en heb je daar ook recht op. En 2 minuten is wel heel kort.
Hier met 16,5 week een meisje en met 20 weken ook nog steeds. Er waren ook streepjes te zien maar voor een leek nog steeds best onduidelijk. Het schaambotje leek voor ons op een piemeltje van de zijkant, hihi. We kregen de videobeelden mee zodat we thuis ook nog even rustig konden kijken. Ik heb wel begrepen dat als het onduidelijk is, ze je meestal laten terug komen. Ik zou nog even wachten met grote aankopen tot de 20 weken echo maar je kunt misschien al wel voorzichtig wat kleine dingetjes kopen...

Als de echoscopist zekerheid uitspreekt, zitten ze er zeer zelden naast. Als zij twijfelen, laten ze dat heus wel weten! Ik snap wel dat het voor jullie zelf niet zo duidelijk is, wij verwachten een jongetje (veel makkelijker te herkennen) en zelfs dan vonden we de eerste geslachtsecho heel lastig. Als je er geen zeker gevoel bij hebt, wacht dan af tot de 20-weken echo voordat je all-out roze gaat. Dan is jullie kleintje al een stuk verder ontwikkeld en zal het geslacht nog een keer bekeken worden.

Terug
Bovenaan