Geslachtsbepaling

Hallo,
Ik ben eventjes benieuwd naar de ervaringen van anderen omtrent het geslacht van de baby. Je kan bij 15 weken hier een pretecho voor aanvragen, maar is dit echt nodig? Daarmee bedoel ik zullen ze het bij de 13 of 20 weken echo ook opnoemen of moeten ze dan hun mond houden als je het vraagt en moet je hier echt op eigen kosten een echo voor inplannen.
Ik hoor graag even jullie ervaringen. Bedankt :)
 
13 weken mogen ze het niet zeggen.
Bij de 20 weken echo kun je ernaar vragen als ze er zelf niet over beginnen.

Wij hadden met 15 weken een geslachtsrijp omdat we te nieuwsgierig waren. Maar nodig is het dus niet
 
Met de 13 weken echo benoemen ze dit niet, echt niet! Daar is de 13 weken echo niet voor. 13 weken is sowieso nog pril voor geslachtsbepaling, maar als ze het al kunnen zien dan zeggen ze niks!!

Ik ben nu zwanger van de 3e, 11 weken. Bij de oudste 2 kinderen wisten we het geslacht pas bij geboorte, dat vond ik zo leuk! Nu bij ons 3e kindje willen we het wel weten, maar wij wachten tot de 20weken echo. Ik voel niet perse de drang om het 5 weken eerder te weten, vind het niet zo belangrijk.

Dus die keuze is aan jezelf. Wil je het zo snel mogelijk weten? Dan plan je een 15-weken echo in, die betaal je zelf. Viind je met 20 weken ook goed genoeg? Dan wacht je dus gewoon iets langer en dat is een gratis echo :)
 
Er is mij ook duidelijk gezegd dat ze met de 13weken echo niet gaan vertellen wat het geslacht is. Ze kijken met de 13weken echo puur naar het kindje en eventuele (lichamelijke) afwijkingen, deze echo is nieuw sinds kort en moet je zien als een vroege 20-weken echo waar al eerder eventuele afwijkingen kunnen worden gezien.
 
Wij hebben bij onze eerste (nu 3 jr en 3 mnd) met 16 weken een geslachts echo op eigen kosten ingepland en toen met de 20 weken echo weer om het geslacht gevraagd en daarna gedeeld met familie en vrienden. Vonden we leuk en als een dubbele check voor ons.

Nu zwanger van nr 2 (39 weken al) en hebben we weer een geslachts echo gedaan maar nu kon het al bij 14 weken. En een paar dagen later al gedeeld met familie en vrienden.

Wij vinden het leuk om te weten en zo konden we onze dochter er goed bij betrekken voor ons gevoel.. binnen nu en 2 weken zullen we weten of het klopt ?

Gewoon doen wat je prettig vind, zo duur zijn die echo's niet naar mijn mening.
 
Bij 13 weken werd bij ons ook niets gezegd. Wij hebben gewacht tot de 20 weken echo
Dan kunnen ze het zien en vertellen ze het ook. We vonden het niet nodig om te betalen voor een echo om erachter te komen wat het geslacht is, maar ik kan het me voorstellen als je er wel voor kiest. Ik was ook hartstikke nieuwsgierig. ;-)
 
Terug
Bovenaan