Gespannen voor de 20-weken echo

Vanavond de 20 weken echo en ik ben zo gespannen al de hele dag...De zwangerschap gaat goed hoor, op allerlei misselijkheid en duizeligheidskwaaltjes na dan, maar toch, vind het wel een mijlpaal. Hoop zo dat alles goed is!

Kijk er echt al een tijdje naar uit, ook omdat we graag willen weten of het een jongetje of een meisje is. Natuurlijk hopen we in de eerste plaats dat ze kunnen zien of het kindje gezond is.

Deze spanning had ik bij mijn eerste veel minder, nu weet je meer wat die echo inhoudt en ga ik er minder onbevangen in merk ik. Hebben.hadden jullie dat ook?

Gelukkig vanmiddag een verjaardag, even wat afleiding voordat we naar het ziekenhuis gaan !

Nanda sterkte morgen met je dochter en fijn dat je   mijn gegevens hebt ingevoegd.

Niet doen !!

Wij gingen er bij de eerste heel nuchter in en gingen weg met een rotgevoel, ondanks dat alles helemaal goed was.
Nu gingen we met weer een nuchter gevoel tov de gezondheid van de baby, maar dubbele gevoelens over de echo. We hadden ons weer op een zeer zakelijke echo ingesteld. Omdat we daar het 'ergste' van hadden verwacht, viel het nu 100% mee. We hebben zelfs gelachen. Nou moet ik wel zeggen dat deze beeb beter meewerkte en alles sneller in beeld te krijgen was dan bij mijn dochter, waardoor de spanning toen natuurlijk wel werd opgevoerd.

Probeer echt te ontspannen en niet bij voorbaat al van alles in je hoofd te halen. Je gaat er toch van uit dat alles goed is. Geef je spanning vanavond aan bij de VK (echografist), dan kan die daar rekening mee houden en hopelijk voldoende vertellen over wat hij/zij aan het doen/bekijken is.

hoi!

Bij ons was het ook de eerste keer, gisteren, en wij gingen er eigenlijk ook heel 'zorgeloos'   naar toe. Je houdt er wel rekening mee in je achterhoofd dat er iets mis kan zijn maar ik duwde dat vooral weg. Bij ons was het zo'n leuke echografiste dat de echo gewoon heel leuk was! ze vertelde alles wat ze zag en deed en ze had veel humor, dus we hebben geregeld zitten (en liggen )  lachen! Gelukkig was alles goed dus wij gingen echt met een happy gevoel weg daar! Ik kon geloof ik niet meer stoppen met smilen!

Veel succes   vanavond en probeer te ontspannen, hopelijk heb je iemand die het op een fijne manier doet en is alles goed!!

Hoihoi,

Ik was ook best gespannen afgelopen maandag! Maar uiteindelijk viel het reuze
mee en er viel ook een enorme last van mijn schouder af.
Hij lag er iedere keer met zijn hoofdje niet goed voor dus moest ik van de ene zij
op de andere zij gaan liggen en uiteindelijk heeft ze alles goed kunnen beoordelen!
Het ruggetje was mooi gesloten zo ook de bovenlip. Op de een of andere manier had ik daar de meeste schrik voor... Het hart zag er goed uit en de rest ook alllemal. Alles hebben we op dvd mee gekregen en nu pronken we lekker met de baby in mijn buik.
Gelukkig staat het geslacht er niet op. Daar hebben we wat foto's van gekregen die in een apart mapje zitten uiteraard!
Veel succes en geniet er maar lekker van!
 Liefs Yvonne... 20 weken en 2 dagen, zwanger van een zoon

Ja Nienke, we weten wat het wordt. Maar we proberen het alleen met familie van dichtbij en goede vrienden te delen; nu maar hopen dat ik me niet verspreek...

Fijn dat het goed is he, bij jou ook las ik, fijn!

Terug
Bovenaan