Gespannen

Ik merk dat ik ook deze keer (had t bij de jongens ook) door slaapgebrek er gespannen wordt.
Wil alles graag goed en zelf doen maar eigenlijk word ik daar voor niemand relaxed van.
Zijn ook de hormonenen denk ik.
Vannacht ff op zolder slapen. Een goede ruk zal me wel weer goed doen.
Maar t is zo bizar om weer te merken.

Herkennen jullie dit? Of zijn jullie juist heel relaxed?

Pfff, hier nog eentje.. Wil ook alles zelf doen terwijl ik echt zo versleten ben, slaaptekort van hier tot aan weet ik het waar en hoofdpijn enzo, niet leuk. Hoop iedere keer dat het beter gaat 's nachts maar afgelopen nacht was het helemaal drama, ze bleef ouwehoeren na d'r laatste fles, tot 4 uur!! Serieus, ik was kapot vanochtend vroeg.. Al die nachten breken nu echt zo op.. Moet snel beter gaan want dit is voor niemand fijn. Ze is standaard van 2-5 klaarwakker, niet te geloven.. Zie dat er maar eens uit te krijgen.. Overdag geen centje pijn, drinkt en slaapt gelijk weer, maar s nachts komt ze tot leven, zeer onrustig, blijft honger houden op de één of andere manier en wilt gewoon bij me zijn, maar ja, liever overdag... Ach ja, komt ooit wel goed hoop ik!

@El86 helpt het niet om haar overdag wat meer te activeren. Wij hadden het ook de eerste dagen. Overdag schattig en lief en s avonds gaan de voetjes van de vloer :) ik doe nu na de melk even een speelpoppetje aan of hou haar even op schoot. Geluidjes laten horen, woezel en pip cd aan. Niet heel lang maar gewoon wat meer actie. Gaat bij ons goed.

Ik dacht dat ik de enige was. Denk dat ik al weer helemaal fit hoor te zijn. Ik lig elke dag voor 21.00uur op bed helemaal vetsleten. Ook hier hoofdpijn last van mijn rug. Tja moet je niet zoveel doen maar... Ik wil alles doen.

Ik wil ook alles zelf doen en het moet perfect zijn, maar zeker als ik moe wordt ben ik niet makkelijk voor mezelf en andere.

Merk wel dat ik makkelijker iets uit handen geef dan bij de eerste. Vooral flesjes en badjes.

Soms doet manlief de nacht zodat ik even bij kan tanken. Dat is super lief.

Nou slaapze meiden!

Els86 dat hadden wij ook de eerste 2 weken alleen dag van 12 tot 3 zo vermoeiend ..... nu heeft ze dat gelukkig niet meer en is ze overdag meer wakker.
Maar ook ik ken de spanning ben heel blij dat het weekend is wij hebben de afspraak dat ik er doordeweeks snachts uit ga en mijn vriend in het weekend, maar aangezien ik nog bijna 2/3 keer op een nacht wakker lig van een nachtmerrie dankzij de bevalling slaap ik onwijs slecht... Mijn moeder heeft al aangeboden dat ik een of meerdere nachtjes bij hun slaap zodat hun er uit kunnen en ik door kan slapen maar dat wil ik eigenlijk ook weer niet bij het idee alleen al voel ik me een slechte moeder. ..

Nou meiden....wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben.
Zit beetje in ons vrouwen denk ik....dat alles zelf willen doen en hoge eisen stellen aan ons zelf.
Alles moet leuk, gezellig en perfect zijn.
Dat we 2 a 3 weken na de bevalling nog lang niet top fit zijn vinden we moeilijk te accepteren.

Had echt bedacht dat ik me bij nr heel relaxed zou opstellen. Maar merk gewoon weer dezelfde symptomen als bij de eerste twee.

Denk dat we de hormonen en t slaap tekort echt niet moeten onderschatten.

El86: wat vermoeiend dat ze s nachts steeds wakker is. Volgens mij helpt overdag wakker houden juist averechts. Ik probeer nu een beetje voorspelbare handelingen te doen. Dus wakker worden- verschonen- fles- nog even knuffelen/'spelen'- bij de eerste vermoeidheidssignalen weer slapen.
S avonds voor t naar bed gaan smeer ik haar even in met slaap zacht olie van Zwitsal. En gaat ze slapen in een bakerslaapzakje van puckababy.
Dat werkt heel goed! Echt een aanrader.

4atas: jij ook lekker versleten dus. Erg he. We willen zo graag dat die baby komt en dan zit je er na een paar weken he-le-maal doorheen.
Fijn dat je man af en toe de nachten doet.
Doet die van mij ook (als ik het los kan laten).
Vannacht bv de hele nacht geslapen. Voel me een compleet ander mens.

Mandje1990: ik begrijp dat je helemaal met dat aanbod van je moeder. Mijn moeder stelde ook voor om een nacht hier te komen. Super lief bedoelt maar daar word ik toch wakker van en bovendien wil ik het niet uit handen geven.
Maar hou jezelf wel goed in de gaten. Je bent echt geen slechte moeder als je een keer hulp accepteert!!!!
Je bent juist een goede moeder als je af en toe ook bij tankt. Dan kan je daarna weer beter voor je kleine zorgen.
Maar ik weet makkelijker gezegd dan gedaan.

Merk bij mezelf dat hoe vermoeider ik ben deste moeilijker ik het vind om los te laten.
Moet mezelf dan echt er toe dwingen en daarna voel ik me weer beter.

Nou meiden hou vol!!!
Gelukkig kunnen we t hier met elkaar delen. En zitten we niet alleen in dit zelfde schuitje.

Misschien ben ik meer relaxed omdat het de vijfde is en dat ik weet dat het allemaal goed komt!

Het is een fase waar we door heen moeten. Gelukkig heb ik wel hulp van mijn man, die doet de laatste fles van 01.00 uur, daarna doe ik de volgende van 7.15. De kinderen moeten dan toch naar school.

En goed aan jezelf denken, maakt je juist een goede moeder! Als je een keer extra kan slapen of lezen, doe dat dan ook! Daar wordt je zeker niet slecht van!

Probeer met voeding een plan uit te voeren waarbij ze doorslaapt 's nachts. Bij de eerste vond ik dat heel moeilijk, bij de tweede werd het makkelijker, bij de derde lukte het na 6 weken, bij de vierde ook 2,5 week en nu slaapt onze Faye door van 01.00 tot 07.15.

Ik heb wel mijn mindere dagen hoor! Zo heb ik ontzettende last van aambeien. Ik heb er twee met een bloedstolsel erin en die doen echt veel pijn! Ik kan bijna niet meer zitten! Niks helpt, de huisarts zei dat hij ze open moest snijden voor de druk.... alles behalve relaxed....

Oh ik bedoelde niet hele dag wakker houden met activeren. Meer zoals je zegt, na de fles nog even spelen, niet gelijk terug naar bed/ box, muziek popje, kroelen enz. :)

Ik snap dat je punt maar ik zou zeggen. Laat je helpen als mensen hulp aanbieden. Als je op je tandvlees loopt wordt niemand gelukkig.

Fijn om te lezen dat iedereen zo'n beetje hetzelfde ervaart.. en je wil het inderdaad allemaal graag zelf doen maar soms valt het niet mee en hulp accepteren moet je dan ook zeker doen.. al weet ik zelf ook dat je dat ook niet altijd wil doen. Lijkt me soms ook wel fijn als je 's nachts de kleine eens uit handen kan geven, ik geef borstvoeding dus dan wordt dat toch alweer lastiger. Het scheelt wel dat ik verder nog geen kindjes rond heb lopen dus ik blijf 's morgens gewoon wat langer liggen met de kleine, dat is ook wel erg luxe..

Terug
Bovenaan