gesprek arboarts aanvragen

Afgelopen week te horen gekregen van de verlodkundige dat ik veel rustiger aan moet gaan doen. Mijn bloeddruk was te snel te veel gestegen en dat in combi met andere klachten houdt het in dat ik veel minder mag doen. Deze week dus even bij de arboarts langs. Als mijn werk niet wilde meewerken moest ik van haar de ziektewet in....
Ik hoop dat ik op mijn werk wat meer meewerking krijg dan na het vorige gesprek.

 
Succes bij de arbo! Mijn arbo-arts is overigens wel begripvol, dus misschien valt het met die van jou ook wel heel erg mee. En het belangrijkste is nu de gezondheid van je baby en die van jezelf en als dat betekent niet werken, dan moet je dat gewoon doen. En voel je daar zeker ook niet schuldig over. Ik heb net zelf mijn leidinggevende gesproken en ik wil proberen komende week 2-2,5 uur per dag te gaan werken (3 dagen in de week). Verder ga ik niet meer voor de klas, maar mag ik me richten op kantoorwerk. Ook mag ik zelf bepalen hoe laat ik 's ochtends binnenkom. En als dat niet gaat, dan ga ik volledig de zw in.
 
Ik ben ook al bij de bedrijfsarts geweest en hij heeft me arbeidsongeschikt verklaard tot na de bevalling. ik kan nu in mijn eigen tempo en in overleg met mijn leidingevende wel aanwezig zijn maar wat niet gaat gaat niet.
 
Als je het nu rustiger aan doet, is de kans dat je na de bevalling weer gewoon aan de slag kan groter. Als je maar 'gewoon' door blijft gaan zal je herstel na de bevalling veel langer duren. Daar heeft niemand wat aan.

Ik hoop dat je een vriendelijke arbo-arts hebt en dat je werkgever een beetje begrip kan tonen. Sterkte.
 
Terug
Bovenaan