Gesprek fertiliteit

<p><span style="font-size: 17px;">Hoi,</span> <br /><br /><span style="font-size: 17px;">Ik heb deze week samen met mijn man een eerste gesprek bij de fertiliteit arts in het ziekenhuis. (Wegens pcos, enorm lange cyclussen)</span><br /><span style="font-size: 17px;">Wat kunnen we verwachten? Schrijven ze na zo'n eerste gesprek al hormonen voor je uit?</span><br /><span style="font-size: 17px;">Wat zijn handige tips die ik mee kan nemen? Ik hoor dat letrozol beter aangeschreven staat dan clomid gezien bijwerkingen.</span> <br /><br /><span style="font-size: 17px;">Let me know.. ?</span><br /><br /><br /><!--/data/user/0/com.samsung.android.app.notes/files/clipdata/clipdata_bodytext_220406_191001_805.sdocx--></p>

Ik denk niet dat je direct hormonen krijgt voorgeschreven. Al heb ik geen PCOS, dus misschien als dat al duidelijk is wel. Bij ons ging het zo dat we eerst allerlei testen kregen, bloedprikken, een hsg onderzoek, sperma check etc. Ik hoop voor je dat je direct gericht aan de slag kunt, omdat je al weet dat je PCOS hebt.

Hoi, wat vervelend! Ook ik ben een jaar geleden een traject ingestapt vanwege pcos. Ik kreeg vanwege uitblijven eisprong en onregelmatige cyclus letrozol voorgeschreven. Het zou wel kunnen hoor, dat je direct ergens mee mag beginnen. Maar dat zal per persoon en situatie verschillen. Ik ben wel direct na de diagnose en testen gestart toen. Mijn ervaring was dat het vooral erg snel ging! Ik vergat de helft te vragen en was een beetje overdonderd? Mijn beste advies zou zijn, als je vragen hebt, schrijf ze evt op (of laat je partner helpen). En geef jezelf de ruimte, voor wat dan ook. Het kan in zo’n traject even duren voordat je medicatie goed is ingesteld, dus mocht je beginnen, houd daar ook rekening mee. Het is best veel en nieuw, voor mij had het ook gewoon tijd nodig om er aan te wennen en het allemaal beter te begrijpen! Ik wens je veel succes en ik hoop dat ze je goed verder kunnen helpen! ?

Terug
Bovenaan